جاماندگان اربعین حماسه‌ای حسینی در سایه کرونا خلق کردند

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بااعلام رضایت از پیشتازی مسجدی‌ها و هیئتی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: پیاده‌روی اربعین به جهت کرونا نداشتیم اما به همت هیئتی‌ها یک عزاداری مقبول درگاه الهی باوجود شرایط کرونایی و حفظ دستورالعمل‌های ابلاغی فراهم شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» امروز(18مهر) در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلا ساری، بیان کرد: تقوا بهتر از هر چیز است و موجب شادی روح می‌شود، اهل تقوا پرهیزگار و خداترس هستند، اعمال را حساب‌شده انجام می‌دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: امام حسین (ع) توسط افراد بی‌تقوا به شهادت رسید و اهل تقوا او را در جنگ یاری رساندند، بهشت از آن پرهیزگاران است.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خدای بزرگ در خطبه‌ای از امیرالمؤمنین علی(ع) در چهار ویژگی توصیف‌شده است، خداوند سزاوار ستایش و ولی ستایش است، خدا منتهای حمد است به این معنا که هر موجودی را که ستایش کنیم این ستایش به خدا برمی‌گردد.

 

خطیب جمعه ساری، اذعان کرد: از هرکسی که تعریف شایسته کنیم انتها و همه‌اش به خدا برمی‌گردد، ستایش خدا که موجودی بی‌نهایت و باعظمت است باید متفاوت باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: با مراجعه به قرآن و ادعیه می‌توانیم مشاهده کنیم که خدا چگونه ستایش‌شده است، چگونگی ستایش پیغمبر و اهل‌بیت (ع) را هم می‌توانیم از قرآن بیاموزیم.

 

وی تأکید کرد: جا و مکان هر ستایشی در نزدیکی خداوند متعال است، ستایش خدا بزرگ‌ترین عبادت است ما باید در این راه قدم برداریم و اذکار در وصف خداوند را زیر لب بگوییم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: جان انسان هیچ بهایی جز بهشت ندارد و خودمان را نباید به کمتر از آن بفروشیم، همه دنیا را هم اگر در مقابل بهشت به ما بدهند به یک‌چیز پست راضی شده و ضرر کردیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، یادآور شد: شکر خدا اربعین حسینی با توجه به محدودیت‌های کرونایی خوب برگزارشده البته بعضی از مردم هم رعایت نمی‌کنند که باید مراعات کنند چون کرونا جدی است و تمام نشده است. مساجد بیشترین رعایت‌ها رادارند  کمترین و ضعیف‌ترین پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها رعایت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه گذاشتن ماسک بر صورت ضروری است، گفت: در هنگام مداحی مراقبت باید صورت بگیرد، چراکه جان مردم ما مهم است باید دشمنانمان به‌‌خصوص آمریکا را ذلیل کرده و از بین ببریم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: امیدواریم در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و دو شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) عزاداری‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم، همچنین روز وقف با عنوان یکی از راهبردهای اساسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دین اسلام است باید جدی گرفته شود.

 

وی اضافه کرد: روز جهانی نابینایان راداریم بخشی از مردم خوب جامعه ما نابینایان هستند، استعدادهای خوبی دارند که برای شکوفایی نیاز به حمایت‌هایی دارند، روز ملی منابع طبیعی نیز باید تلنگری برای توجه بیشتر به حفظ طبیعت باشد.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به جنگ ارمنستان با آذربایجان در همسایگی ماست، گفت: این جنگ ازاین‌جهت که ما دشمنانی داریم که به هر بهانه‌ای می‌خواهند جنگ را به خانه ما بکشانند، خطرناک است. ما برای طرفداری از آذربایجان هزینه زیادی کردیم ولی گویی تأثیری نداشت، باید توجه داشته باشیم.

 

وی به‌روز بزرگداشت حافظ اشاره کرد و گفت: این بزرگ‌مرد اشعار زیبایی دارد، همواره به بندگی خدا اشاره داشته ما هم باید مرد راه باشیم،درمانده شدن و اظهار خستگی معنا ندارد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی ضمن قرائت فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: برای برداشتن گامی استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از اشتباهات درس گرفت، اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به‌جای حقیقت خواهد نشست، و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

 

خطیب جمعه ساری تأکید کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری بهترین آمریکا شناس هستند، کشور ما جنایت‌ها و بدعهدی‌های زیادی همچون عملکرد در سند کاپیتولاسیون را به خود دیده است، اگر گذشته را ببینیم امروز با لبخند آمریکا فریب نمی‌خوریم، سابقه آمریکایی‌ها بد است.

 

وی متذکر شد: اگر مذاکره‌ای است حواسمان باید جمع باشد، محکم‌کاری کنیم، شناخت گذشته برای نسل جوان و آینده مهم است، بدانیم که این قدرت‌های کثیف استعمارگر چه بلاهایی بر سر این مردم آوردند.

کد خبر 981249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha