فرهنگ وقف مورد بی توجهی قرار گرفته/مسئولان جلوی هدر رفت منابع را بگیرند

آیت الله حسینی به فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه می بینیم این فرهنگ مورد بی توجهی قرار گرفته و برخی ها موقوفات را تصرف کرده اند و پس نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (18 مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: انسان متقی، مومن، جامعه و حکومت دینی مثل یک درخت زیبا و ریشه دار همیشه برافراشته هستند.

 

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه انسان متدین انسانی ریشه دار است، گفت: کسی که در مسیر انحراف، بی تقوایی و بی دینی قرار گرفته و جامعه ای که بی دینی را برمی گزیند، بی ریشه است و اصالت ندارد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه اصالت با تقوا، نماز، روزه و قرآن بودن است، ادامه داد: انسان متقی و معنوی اصالت دارد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه دنیا و آخرت از آن خداست، گفت: خداوند جهان را بر اساس قانون توحید خلق کرده و کسی که از مسیر تقوا خارج می شود، یعنی از مسیر خدا خارج شده و کسی که مسیر بی تقوایی را ادامه می دهد، در واقع از مسیر نظام آفرینش خارج شده است.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: کار خوب و انسان با تقوا مثل درخت با ریشه است، زیرا خداوند می فرماید «ما این مثل ها را می زنیم تا مردم متذکر شوند».

 

وی با اشاره به اینکه یک انسان متدین مانند درختی است که میوه می دهد، اضافه کرد: خداوند به برکت این انسان های مومن برکت را نازل می کند، اما انسان نجس برکت را از بین می برد.

 

آیت الله حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی، سیاسی این هفته نیز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه به روز ملی «کاهش اثرات و بلایای طبیعی» اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان باید توجه کنند در این دنیا بلایای طبیعی وجود دارد و بسیاری از آنها آثار گناه و اشتباهات ما است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خداوند می تواند این جهان را بی بلا قرار دهد، اظهار کرد: خداوند فرمود «این مشکلات مربوط به گناه، طغیان و قانون شکنی انسان است، با جرات در مقابل خدا می ایستد، اگر تقوا پیشه کنند ما برکات را نازل می کنیم». 

 

وی مهم ترین مسئله ای که می تواند این بلایا را دفع کند را تبعیت از قانون خداوند دانست و گفت: این بلایا غیرت طبیعت است، اینها بر روی خداوند غیرت دارند و ما غیرت همه به غیر از خداوند را می کشیم.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه رعایت حلال و حرام قانون خداوند است، گفت: این عالم محضر خداوند بوده و باید از قانون خدا دفاع کنیم و غیرت خدا را بکشیم.

 

امام‌ جمعه یاسوج روز جهانی «وقف» را یادآور شد و ادامه داد: وقف یک سنت حسنه و صدقه جاریه است.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی با فرهنگ سازی های نادرست جهیزیه و مهریه سنگین را تحمیل می کنند، گفت:گاهی فردی با مراسم سبک، سنتی حسنه ایجاد می کند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه گاهی فردی زمینی وقف می کند که این فرهنگ وقف در گذشته نیز بسیار رواج داشت، اضافه کرد: متاسفانه می بینیم این فرهنگ مورد بی توجهی قرار گرفته و برخی ها موقوفات را تصرف کرده اند و پس نمی دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با بیان اینکه مسئولان باید جلوی هدر رفت منابع را بگیرند، گفت: گاهی در خیابان ها می بینیم آب شرب مثل چشمه جاری شده که این کار اسراف و هدر رفت منابع است.

 

وی از مسئولان به ویژه آبفای شهری و روستایی خواست که مشکلات را برطرف کنند.

 

آیت الله حسینی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نماز جمعه ها و مراسم های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از همه کسانی که دستورالعمل ها و موارد بهداشتی را در نماز جمعه ها و مراسم های مذهبی به خوبی رعایت می کنند، تشکر می کنم.

 

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه این ویروس وارد زندگی ما شده و مشخص نیست کی خارج شود، تاکید کرد: خطر جدی بوده و همه عرصه های زندگی ما تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

 

وی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، گفت: اگر این موارد را رعایت کنیم، هزینه ها نیز کمتر خواهد شد.

کد خبر 981266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha