وقف از تشدید فاصله طبقاتی در کشور می کاهد

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه وقف از انباشت ثروت بین یک گروه یا فرد جلوگیری می کند، گفت: وقف از تشدید فاصله طبقاتی در کشور می کاهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله مصطفی محامی» در خطبه های این هفته شهرستان زاهدان بیان داشت: یکی از راه های کسب تقوای الهی تربیت فرزندان صالح است.

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد:  در این ایام که به خانواده های شهدا سر می زدیم والدین از فرزندان شهید خودشان می گفتند، فرزندانی که نور چشم خانواده بودند و مایه افتخار این دنیا و آخرت برای والدین بودند و به همین دلیل انسان به معنویت شهدا غبطه می خورد.

 

محامی تصریح کرد: از پیغمبر نقل شده است که فرمودند وقتی انسان فوت می کند عمل نیک او قطع نمی شود تا زمانی که فرزند صالح در حق او دعا کند.

 

وی با بیان اینکه  داشتن فرزند صالح،استفاده دیگران از علم و دانش و وقف مواردی است که پرونده اعمال نیک یک مومن در هنگام مردن باز می ماند، افزود: در خانه پدر و مادر، در مدرسه معلمان و در مسجد ائمه جماعت در تربیت یک جوان انقلابی نقش دارند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعلیم و تربیت نسل جدید را سرسری نگیریم و خانه، مدرسه و مسجد برنامه مستمر برای جوانان داشته باشند تا فرزندان صالح و در قامت یک جامعه اسلامی داشته باشیم.

 

محامی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: سنت وقف از دوران پیغمبر اکرم آغاز شده است.

 

وی افزود: وقف از جهات مختلف دارای ارزش و اهمیت است، از یک جهت واقف خود وقف کند مهمترین تاثیری گذاری تربیتی را دارد که انسان در زمان حیات دل از مال خودش بر دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انسان مال خودش را برای کار خیر وقف می کند درس بزرگی است، خاطرنشان نمود: وقف این ویژگی را دارد که یک سرمایه گذاری ماندگار است و تمام شدنی نیست.   

کد خبر 981276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha