حماسه عظیم اربعین برگرفته از قیام عاشورا است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: حماسه عظیم اربعین برگرفته از قیام عاشورا است و متاسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا از پیاده روی اربعین حسینی جاماندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۸ مهر حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، گفت: حماسه عظیم اربعین برگرفته از قیام عاشورا است و متاسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا از پیاده روی اربعین حسینی جاماندیم.

امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: زیارت اربعین یکی از نشانه های انسان مومن است و برای این که حماسه بزرگ اربعین به فراموشی سپرده نشود، باید هر ساله در روز اربعین این زیارت نامه قرائت شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش اربعین در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی  یک نقش برجسته بود.

حجت الاسلام نجنو بیان کرد: در طول سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب بارها مشکلات اقتصادی کشور را  تذکر داده و فرمودند؛ نسخه علاج مشکلات اقتصادی در داخل کشور است اما جریان تحریف به دنبال این است تا به مردم القا کند که حل مشکلات اقتصادی در گرو برقراری ارتباط با آمریکا است.

خطیب جمعه قلعه گنج ابراز کرد: مردم باید بدانند اقتصاد ایران نه در گروگان برجام است، نه در گرو انتخابات آمریکا و نه وابسته به اخم و لبخند اروپا است بلکه راه حل آن در داخل کشور است پس باید به خدا توکل کرده و به قدرت و ظرفیت داخلی اعتماد کرد.

وی گرانی را یکی دیگر از مشکلات کشور برشمرد و افزود: گرانی بی منطق و افسار گسیخته، افزایش قیمت ها و مشکلات معیشتی از دیگر مشکلات کشور است و راه حل آن نیز جلوگیری از احتکار و نگهداری غیرمتعارف اجناس در انبارها است.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: عدم کنترل و نظارت بر این گرانی ها تبعات بسیار سخت و سنگینی برای خانواده ها به دنبال دارد و بسیاری از خانواده ها به دلیل شرایط سخت به سمت و سوی کسب و کارهای بی برکت، شبهه ناک و حرام رفته اند.

امام جمعه قلعه گنج در خاتمه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، خاطرنشان کرد: فرماندهان اقتصادی باید از فرماندهان نظامی الگو بگیرند زیرا امروز در عرصه نظامی جزء چند کشور ابر قدرت دنیا هستیم.

کد خبر 981278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha