ارتقای توانمندی ائمه جماعات در فضای مجازی/ شرایط شرکت در دوره‌های امامت مسجد

حجت‌الاسلام پرویزی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی برای آموزش کارگزاران مساجد، گفت: در همین راستا با ایجاد کانالی در پیام‌رسان بله تلاش داریم مباحث آموزشی را برای ائمه جماعات بارگذاری کنیم.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه‌های معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد برای ائمه جماعات، خادمان و هیئت‌ امنای مساجد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم که در شرایط موجود با تقویت زیرساخت های فضای مجازی حداکثر بهره برداری را در جهت آموزش و ارتقای توانمندی ائمه جماعات، امنا و خادمان مساجد برداریم.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: با ایجاد کانالی در شبکه پیام رسان بله مباحث دوره های آموزشی غیرحضوری ائمه جماعات به صورت فایل های ضبط شده و پی دی اف (pdf) در اختیارشان قرار می گیرد و پس از مطالعه مباحث در آزمون های پایان دوره شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام پرویزی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی متقاضیان امامت جماعت مسجد در آخر روز هر ماه تصریح کرد: احکام، تجوید، کلام اسلامی، جریان شناسی، قانون اسلامی از جمله سرفصل های آزمون ورودی متقاضیان امامت جماعت است و مصاحبه ورودی نیز به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: روحانیون متقاضی امام جماعت در مساجد باید برخوردار از شرایط لازم همچون مدرک سطح دو، حداقل سن 25 سال و تاهل باشند و پس از قبولی در آزمون کتبی در مصاحبه شفاهی حضوری شرکت کنند.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: روحانیونی که در آزمون ورودی امامت مسجد پذیرفته شوند، در دوره آموزشی در سه سطح مقدماتی، متوسط و تکمیلی شرکت می کنند و این روند آموزش در طول دوره امامت مسجد نیز ادامه دارد.

 

وی به دیگر رویکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد در جهت تقویت آموزه های ائمه جماعات اشاره کرد و افزود: در زمینه مباحث تخصصی همچون تفسیر، تبلیغ و مهدویت نیز با همکاری مراکز حوزوی در جهت توانمندسازی ائمه جماعات مساجد دوره های آموزشی برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام پرویزی همچنین به دوره های آموزشی در نظر گرفته برای هیئت امنای مساجد اشاره کرد و گفت: برای خادمان آموزش‌هایی از قبیل فنی و حرفه‌ای متوسطه، کمک‌های اولیه، آتش‌نشانی و معارف در نظر گرفته شده است که تاکنون یک دوره برگزار کرده ایم و در نظر داریم در صورت بهبود شرایط کشور از نظر شیوع کرونا، در آینده هم این دوره ها برگزار شود.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین از رایزنی بخش حقوقی این مرکز با سازمان اوقاف و امور خیریه و مجلس شورای اسلامی پیرامون مرتفع شدن مشکل بیمه خدام جدید المنصوب خبر داد.

 

 

کد خبر 981315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha