کانون‌های مساجد برای فعالیت در زمینه اشتغالزایی، نیازمند حمایت مالی هستند

حجت‌الاسلام عطایی با اشاره به نقش و تاثیر اشتغالزایی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانون‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های خود در زمینه اشتغالزایی، نیازمند حمایت مالی هستند.

«حجت‌الاسلام مجید عطایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده است اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری قائمیه به عنوان یکی از مجموعه‌های این مسجد، در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائمیه مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک افزود: با تاسیس این کانون، برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلفی از جمله قرآن، اخلاق، احکام، مداحی، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و مراسمات مذهبی اجرا شدند.

 

وی اذعان کرد: نیروهای مسجد حضرت قائم (عج) به همراه نیروهای مردمی در ابتدای سال ۱۳۹۸ ضمن حضور جهادی در مناطق سیل‌زده استان‌های خوزستان و لرستان، با اقداماتی از جمله پخت و توزیع غذا و توزیع پوشاک به یاری مردم این استان‌ها شتافتند.

 

حجت‌الاسلام عطایی تصریح کرد: اعضای کانون قائمیه و مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک در برخی امور از جمله ساختمان‌سازی به صورت جهادی، حضور فعالی داشتند.

 

وی عنوان کرد: واحد تولیدی پوشاک کانون قائمیه اندیمشک که ۱۰ نفر به صورت مستقیم در آن فعالیت می‌کردند، به دلیل عدم حمایت مالی تعطیل شد.

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک با اشاره به اینکه در بحث سبزی خردکردن ۶ نفر تا پیش از شیوع ویروس کرونا مشغول به کار بودند بیان کرد: با از بین رفتن ویروس کرونا، دستگاه تبدیل گوجه به رب‌گوجه برای ۶ نفر دیگر اشتغالزایی می‌کند.

 

وی با اشاره به نقش و تاثیر اشتغالزایی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: این کانون‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های خود در زمینه اشتغالزایی، نیازمند حمایت مالی هستند.

 

حجت‌الاسلام عطایی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در حرکتی ابتکاری کارگاه تولید ماسک رایگان توسط مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک راه‌اندازی شد و نیروهای جهادگر ۷۰ هزار ماسک را تولید کردند که توزیع آنها در شهرستان اندیمشک و شهرهای همجوار میان اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفت.

 

وی ابراز کرد: عملیات ضدعفونی مناطق مختلف شهرستان اندیمشک به وسیله تراکتور و سمپاش توسط نیروهای جهادی مسجد حضرت قائم (عج) در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر انجام شد.

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک خاطر نشان کرد: مراسمات دهه اول ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با بخش‌هایی از جمله سخنرانی کوتاه و مداحی و عزاداری در حیاط مسجد حضرت قائم (عج) برگزار شدند.

 

وی با بیان اینکه پس از پایان دهه اول ماه محرم، کلاس‌های اخلاق، قرآن، احکام و مداحی مسجد حضرت قائم (عج) آغاز شده‌اند تاکید کرد: طی روزهای آینده برنامه‌های تفریحی و مسابقات ورزشی توسط این مسجد برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عطایی با اشاره به اینکه در راستای رزمایش کمک مومنانه، توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان صورت گرفت یاد آور شد: این بسته‌ها شامل برنج، گوشت، رب‌گوجه و روغن بودند.

 

کد خبر 981344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha