آیین سوگواری اربعین حسینی در کانون «منتظران نور» برگزار شد

نیکجو گفت: به همت کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، آیین عزاداری و سوگواری ایام اربعین با حضور اهالی مسجد «جامع» جهرم برگزار شد.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در اهمیت اربعین حسینی، توصیه های بسیار از سوی بزرگان دین انجام شده به نحوی که به فرموده امام حسن عسکری (ع)، قرائت زیارت اربعین از ویژگی ها و نشانه فرد مومن نامیده شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم افزود: با وجود شرایط خاص امسال در ایجاد محدودیت هایی که سبب شیوع بیماری کرونا اعمال شده، همچون سال های گذشته امکان حضور در سرزمین عشق، کربلای معلی وجود نداشت و مردم از دور قبر سید و سالار شهیدان را زیارت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در کانون فرهنگی و هنری «منتطران نور» نیز به مناسبت ایام اربعین ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برگزار شد، عنوان کرد: در این مراسم حجت الاسلام «محمدامین فتاحی» از اساتید حوزه علمیه جهرم به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

نیکجو با اشاره به حضور اعضای این کانون فرهنگی و هنری در مراسم عزاداری روز اربعین، خاطرنشان کرد: مرثیه خوانی و روضه خوانی در رثای سیدالشهدا (ع) نیز دیگر برنامه های این آیین را تشکیل می داد.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت فاصله گذاری و لزوم استفاده از ماسک برگزار شد، عنوان کرد: شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم های مختلف به اهالی مسجد توصیه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، در پایان اذعان کرد: این مراسم به مدت 2 شب و همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شده است.

کد خبر 981406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha