فارین پالیسی: اظهارات مکرون درباره مسلمانان به دلیل رقابت در انتخابات آینده است

فارین پالیسی با انتشار مقاله ای اعلام کرد: اظهارات مکرون درباره مسلمانان فرانسه با هدف رقابت با «مارین لوپن» گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «اچ ای هیلر» استاد دانشگاه انگلیس و پژوهشگر بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی در مقاله ای که نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» منتشر کرد، نوشت: اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درباره مسلمانان کشورش تنها تلاش برای جذب آرای راستگرایان قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 میلادی است.

 

هیلر در این مقاله آورده است: مکرون با رقابت شدید «مارین لوپن» رهبر راستگرای افراطی فرانسه مواجه است. زیرا لوپن از سرزنش مسلمانان در همه فرانسه نمی ترسد. مکرون نیز در یک فضای سیاسی پوپولیسی حمله علیه اسلام را آغاز کرده است.

 

این نویسنده تاکید کرد: شاید مکرون به گفته های خود درباره مسلمانان اعتقاد داشته باشد، اما این مهم نیست. بلکه مهم آن است که بسیاری از سیاستمداران برجسته در اتحادیه اروپا از جمله کسانی که به ارزش های لیبرال دمکراسی پایبند هستند، دریغ نمی کنند که اقلیت مسلمان را در مشکلات اجتماعی مقصر بدانند تا رای بیشتری بگیرند.

 

در این مقاله آمده است: دو دهه پیش هیچ سیاستمداری – به جز راستگرایان تندرو- نمی گفت که اسلام دینی است که در سراسر جهان دچار بحران شده است و حجاب با تمدن و فرهنگ کشور ما مطابقت ندارد. اما مکرون این را دو سال پیش گفته است.

 

مکرون در اظهاراتی گفته بود که مسلمانان فرانسه که تعداد شان شش میلیون نفر است، می توانند جامعه موازی را تشکیل دهند و اسلام در سراسر جهان دچار بحران است.

کد خبر 981467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha