۳۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان توزیع شد

حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: در دهه آخر ماه صفرالمظفر سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهرهای کردستان توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به اینکه امسال با شیوع ویروس کرونا در قالب کمک‌های مومنانه بین نیازمندان بسته‌های معیشتی توزیع شد، افزود: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون 20 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه آخر ماه صفرالمظفر نیز بیش از سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد، عنوان کرد: این بسته‌ها از محل موقوفات استان تامین و توزیع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار نشد اما در مواکب اهل سنت استان بجای ارائه خدمات به زوار بسته‌های حمایتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کردیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در همین راستا موکب موقوفات اهل سنت که از محل موقوفات استان تهیه شده اقدام به توزیع سبد غذایی شامل برنج، مرغ و لوازم تحریر کرده و این بسته‌ها در چندین مرحله بین نیازمندان با محوریت مردم ساکن در نایسر توزیع می‌شود.

 

مواکب استان کردستان هر ساله میزبان زائرینی از استان‌های شمال غربی کشور که از این مسیر برای رسیدن به کربلا عبور می‌کنند بوده است.

 

سال گذشته از محل نیت واقفین استان ۳ موکب به نام‌های موکب امام‌خامنه ‌ای در مرز خسروی، اجرای نیت موقوفات اهل سنت در سنندج و حضرت سید الشهدا(ع) در بیجار برای خدمات‌دهی به زائران راه‌اندازی شده بود، و طبق آمارهای موجود اربعین سال گدشته در موکب‌های استان کردستان از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی استقبال و پذایریی شد.

کد خبر 981479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha