راه اندازی ۹ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه

رضایی‌پور، از راه اندازی ۹ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون هفت مورد اجرا شده است و دو نیروگاه دیگر در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مسلم رضایی‌پور»، امروز(19مهر) در جمع خبرنگاران از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای بهره ‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه است.

 

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: در راستای اجرای این طرح ۹ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان لرستان راه اندازی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح ۱۳۵ کیلووات برق توسط این نیروگاه‌ها تولید خواهد شد که هفت نیروگاه خورشیدی تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

 

رضایی پور یادآور شد: تاکنون دو نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان کوهدشت، دو نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان دلفان، دو مورد در بروجرد و یک نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان خرم‌آباد به بهره‌ برداری رسیده است.

 

وی بیان کرد: در کنار دو نیروگاه پنج کیلو واتی، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی دیگر مربوط به موقوفه مدنی امامزاده قاسم شهرستان ازنا،  با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است.

 

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای نیروگاه های خورشیدی به عنوان طرح های دانش بنیان یاد کرد و عنوان داشت: این اقدام طرحی مناسب در زمینه ترویج سب درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات است.

کد خبر 981499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha