۶۷ درصد منازل مسکونی مراوه تپه غیرمقاوم است

ضمیر با بیان اینکه ۶۷ درصد از منازل مسکونی مراوه تپه غیرمقاوم است، گفت: برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی کم دوام در مراوه تپه باید تدبیر اساسی اندیشیده شود.

«امانگلدی ضمیر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: وقوع زمین لرزه پنجم مهرماه با قدرت 5.2 ریشتری در مراوه تپه به تعدادی از منازل مسکونی مراوه تپه خسارت زد.

 

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: از 108 روستای مراوه تپه، منازل مسکونی 32 روستا بر اثر زلزله دچار آسیب شد اما خوشبختانه از آنجایی که وقوع زلزله در روز بود مردم به خوبی آرامش خود را حفظ کردند و تلفات جانی در حادثه گزارش نشده است.

 

وی بیان کرد: از پنجم مهرماه تا امروز(19 مهر) 21 پس لرزه در شهرستان مراوه تپه رخ داده که قدرت برخی از پس لرزه ها به 2.2 تا 4.2 ریشتر نیز رسیده است.

 

ضمیر تصریح کرد: با توجه به پس لرزه های مکرر در مراوه تپه از استاندار گلستان درخواست کردیم تیم پژوهشی از دانشگاه تهران به این منطقه اعزام شوند تا علت این پس لرزه ها و تغییرات رخ داده در منطقه مشخص شود.

 

فرماندار مراوه تپه به بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده اشاره کرد و افزود: یک روز پس از وقوع زلزله در مراوه تپه کلنگ بازسازی نخستین واحد خسارت دیده از زلزله به زمین خورد و پی کنی و بتن ریزی این واحد مسکونی در دو روز گذشته به اتمام رسیده است.

 

وی با بیان اینکه 67 درصد از منازل مسکونی مراوه تپه غیرمقاوم است، اضافه کرد: برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی کم دوام در مراوه تپه باید تدبیر اساسی اندیشیده شود و از مردم نیز می خواهیم برای بازسازی واحدهای خشتی و گلی اقدام کنند و از مزایای این بخش بهره مند شوند.

 

ضمیر با بیان اینکه ما برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله آمادگی داریم، خاطرنشان کرد: در حدود هفت ماه گذشته روستای «آق امام» مراوه تپه شاهد رانش زمین بود که با همت مردم و حمایت مسئولان در مدت سه ماه احداث بنای واحدهای آسیب دیده انجام شد و ارائه خدمات آب، برق و گاز به مردم این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

 

کد خبر 981530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha