کارآفرینی برای محرومان، باری از دوش کشور برمی دارد

« کارآفرینی برای تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» را مورد تأکید قرار داد و خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را منجر به آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع دانست که می تواند در تولید هزینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الله عبدالملکی، دوشنبه(21 مهر) در حاشیه انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی برای ایجاد دو هزار و 900 شغل برای مددجویان کمیته امداد استان گفت: در گام اول انقلاب بر اساس مطالعه وسیعی که در سال ۹۷ انجام شد، ایران از میانگین ۲۰ کشور برتر دنیا در 350 شاخص بالاتر بود.

 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تصریح کرد: اما ظرفیت ما برای پیشرفت بیش از آن چیزی است که اتفاق افتاده و  گام دوم یعنی از مسیر فعلی به فعلیت رساندن ظرفیت های واقعی برویم که تمدن نوین اسلامی{با آن} شکل می گیرد.

 



وی با بیان اینکه برای جهش در پیشرفت نیازمند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی هستیم که مقام معظم رهبری آن را در دهه چهارم انقلاب مطرح کردند؛ اقتصادمقاومتی را الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در حوزه اقتصاد خواند و گفت: اقتصادمقاومتی دو رکن «فرهنگ جهادی» و «تولید ملی» دارد.

 

 

عبدالملکی شاه کلید همه مشکلات را تولید ملی دانست که منجر به رفاه عمومی  در داخل و تولید قدرت و پدافند اقتصادی در عرصه بین المللی می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه برای تولید، کارآفرینی مهم است؛ همه ابزار لازم برای کارآفرینی در کشور را اعم از تقاضا، بازار، نیروی کار، شرکت های دانش بنیان، نزولات جوی و... فراهم دانست و افزود: ۴۰ میلیون نفر نیروی کار در کشور موجود است که ۱۵ میلیون نفر آن تحصیلات دانشگاهی دارند.

 

 

معاون کمیته امداد کشور« کارآفرینی برای تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» را مورد تأکید قرار داد و خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را منجر به آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع دانست که می تواند در تولید هزینه شود.

 

 

وی ادامه داد: اگر محرومیت برطرف شود بخشی از منابع آزاد می شود و تاکنون ۷۰۰ هزار خانواده از مددجویان کمیته امداد را خودکفا کردیم که سالی ۳ هزار میلیارد تومان از این طریق آزاد شده است لذا کارآفرینی محرومان باری از دوش کشور بر می دارد.

 

 

عبدالملکی گفت: یک و نیم میلیون نفر محروم بیکار در کشور داریم که ۹۵۰ هزار نفر آن مددجوی معیشت بگیر کمیته امداد هستند و مابقی مددجو نیستند اما محروم هستند و مجموع جمعیت بیکار و شبه بیکار کشور ۴ میلیون نفر است.
 

 

وی با تأکید بر لزوم هم افزایی و بکارگیری همه ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال محرومین تصریح کرد: ۱۴ گروه را به عنوان همکار از جمله خیرین، جهادگران کارآفرین و...برای کارآفرینی انتخاب کردیم و کرمان هم یکی از ۶ استان پایلوت است که بعضی از سرفصل های همکاری ایجاد و راه اندازی طرح های اشتغال، توسعه آموزش های کسب و کار، کاریابی برای مددجویان مستعد، تجهیز و راه اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرین و... است.

کد خبر 981574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha