شیخ محمد خیابای فردی ظلم‌ستیز در برابر سلطه بیگانگان بود

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به ایستادگی شیخ محمد خیابانی در برابر سلطه بیگانگان گفت: شیخ فردی مقاوم بود و در برابر زیاده خواهی روس‌ها ایستادگی‌ها می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در دومین جلسه شورای سیاست گذاری صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی؛ روشنگری و بیدارگری را یکی از ویژگی‌های این عالم برجسته اعلام کرد.

رئیس ستاد برگزاری یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی با برشمردن برخی از خصوصیات فردی آن عالم مجاهد اظهار داشت: در مقابله و مبارزه با استبداد داخلی پیشگام بود و نقش مهمی در بر چیدن استبداد و شکل گیری قیام آذربایجان نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به ایستادگی شیخ محمد خیابانی در برابر سلطه بیگانگان افزود: شیخ فردی مقاوم بود و در برابر زیاده خواهی روس‌ها ایستادگی‌ها می‌کرد و مردم را به قیام علیه ظلم فرا می‌خواند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مناقشه قره باغ پرداخت و بیان کرد: ما از مردم مسلمان آذربایجان حمایت می‌کنیم و مردم این منطقه بدانند که مردم ایران تا آخرین لحظه در کنار آنها ایستاده اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشغالگری طبق قوانین بین الملل و اصول انسانی و اجتماعی کاری مذموم است و دولت‌ها باید به چارچوب مرز‌های قانونی شناخته شده یکدیگر احترام بگذارند.

وی با اشاره به اقدام درست و سنجیده نمایندگان ولی فقیه در ۴ استان شمال غرب درباره مناقشه قره باغ هم گفت: قره باغ متعلق به آذربایجان و خاک اسلام است و در این میان متاسفانه برخی ها در زمین رژیم صهیونیستی بازی می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اقدام بدیع مجلس شورای اسلامی در خصوص بزرگداشت این شیخ وارسته گفت: شخصیت شیخ محمد خیابانی مدت ها است که مورد غفلت واقع شده و در همین زمینه قرار است برای معرفی بیشتر این شخصیت مستند پرتره در حدود ۴۰ دقیقه با عنوان شیخ محمد خیابانی تولید شود که در مرحله نگارش طرح است.

«مرتضی صفری» ادامه داد: شبکه استانی سهند در نظر دارد، یک کار فاخر تولید و به مخاطب عرضه کند، همچنین به مناسبت بزرگداشت این شخصیت شهیر آذربایجان میزگرد‌های رادیویی و تلویزیونی تدارک دیده ایم که از امشب وارد مرحله ضبط و فیلم برداری می‌شود.

کد خبر 981708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha