صدور مجوز خروج دام از خراسان شمالی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت

مسئول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست امسال صدور مجوز برای خروج دام از این استان به نسبت مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

«ابراهیم تقوایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، صدور مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای برای دوهزار و 878 راس دام سنگین و 198 هزار و 681 راس دام سبک صادر شده است. 


مسئول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: نیمه نخست پارسال دوهزار و 468 راس دام سنگین و 135 هزار راس دام سبک با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده بود. 


مسئول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دلیل افزایش آمار صدور مجوز حمل بهداشتی برای دام، افزایش گشت های مشترک برای کنترل مبادی ورود و خروجی استان است. 


وی خاطرنشان کرد: اجرای پلاک گذاری و هویت دار کردن دام هم تاثیر بسزایی در رغبت دامداران به دریافت مجوز داشته است. 


تقوایی خاطرنشان کرد: عشایر هم در جابه جایی دام خود، تمایل بیشتری به دریافت مجوز از دامپزشکی نشان داده اند. 


وی گفت: امسال 9 هزار و 263 تُن شیرخام با مجوز حمل بهداشتی به خارج استان صادر شده و همچنین گواهی بهداشتی برای حمل هزار و 10 کندوی زنبور عسل و 25 هزار و774 جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شده است.


وی افزود: در این مدت 18 هزار و 285  کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، 95 هزار و738 کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از چهار هزار و 102 تُن گوشت مرغ تازه و منجمد از استان به خارج صادر شده است. 


مسئول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال، 771 هزار و 350 قطعه مرغ زنده از استان به مقصد سایر استان ها خارج شده است.

 

 

 

کد خبر 981774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha