استفاده از ظرفیت هنر و رسانه برای روشنگری نسبت به خطرات سقط جنین

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: باید برای روشنگری درباره خطرات سقط جنین، ظرفیت هنر و رسانه را به درستی به کارگیری کنیم.

«طاهره حیدری مجد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با تأکید بر این که در حال حاضر یکی از معضلات جدی جامعه ما افزایش آمار سقط جنین و به تبع آن خطر کاهش جمعیت است، اظهار داشت: برای مقابله با افزایش سقط جنین علاوه بر اهتمام جدی در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در سطح جامعه باید از همه ظرفیت های قانونی کشور به درستی استفاده کرد.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: از سویی ما باید از ظرفیت عظیم بسیج به خصوص بسیج جامعه پزشکی و بسیج کارمندی و ادارات در راستای روشنگری مردم و خانواده ها نهایت استفاده را ببریم.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه در این باره یکی از ضروری ترین مسایلی است که حتماً باید به آن توجه شود، چه آن که امروزه باید مخاطب انبوه و عام را از طریق فعالیت های هنری و رسانه ای، جذب پیام و محتوای موردنظر کرد.

 

وی افزود: در این راستا باید تولید فیلم، کلیپ، مستند، موشن گرافی، تیزر و پست های شبکه های اجتماعی باید در اولویت برنامه های فرهنگی به منظور اطلاع رسانی به مردم نسبت به خطرات و تبعات نامطلوب سقط جنین باشد.


مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(س) یادآور شد: در برهه حساس کنونی که کاهش جمعیت، یک خطر جدی برای آینده کشور در ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی به شمار می رود، ما نیاز به محتواسازی های جذاب و اثرگذار داریم تا انشاالله در آینده نزدیک شاهد روند نزولی سقط جنین در کشور و به تبع آن افزایش جمعیت در کشور باشیم.

 

وی در خاتمه گفت: در این خصوص همچنین باید از ظرفیت نخبگانی جامعه به خصوص علما و حوزویان نهایت استفاده صورت گیرد و البته از دیگر ظرفیت های ممکن در کشور نهایت بهره برداری شود تا انشاالله در آینده ای نه چندان دور ،روند افزایش سقط جنین قطع شده و به مرور این میزان کاهش یابد.

کد خبر 981854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha