برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی  در ایرانشهر

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور گفت: کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ویژه طلاب و روحانیون به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می شود.

«حجت الاسلام ایوب میرخانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی برای اولین بار در سطح جنوب استان سیستان و بلوچستان ویژه طلاب، روحانیون و دانشجویان علاقمند در محل شعبه جنوب شرق برگزار خواهد شد.

 

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور گفت: در جلسه ای که با مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان در محل شعبه برگزار شد و با فراخوانی که از میان طلاب و دانشجویان علاقمند صورت گرفت مقرر گردید اولین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی شهرستان ایرانشهر در مورخ ۲۷مهر ماه برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرخانی هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش و تربیت پژوهشگر در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان دانست و اظهار داشت: امروزه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تولید محتوا و متن در زمینه های مختلف می باشد که این امر مهم میطلبد تا طلاب و دانشجویانی که علاقه به این رشته ها دارند و قلم خوبی دارند آموزش های لازم را در این زمینه ببینند تا بتوانند تولید متن و محتوا داشته باشند.

 

وی در ادامه به برخی اهداف این کارگاه اشاره داشت و گفت: مصاحبه‌گری تاریخ شفاهی،  تاریخ شفاهی خانوادگی و محلی، زندگینامه نویسی مبتنی بر خاطرات شفاهی،  تاریخ شفاهی موضوعی (زنان، انقلاب، جنگ و ...) مطالعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تاریخ معاصرو تولید مواد خام برای مستند، فیلم، داستان تاریخی از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی می باشند.

 

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق افزود:دشمنان نظام امروزه از طریق هنر به کشور ضربه میزنند و باید از طریق فعالیت های هنری ضربه متقابل را زد و حوزه هنری فعالیت های خوبی در مقابل هجمه های غیرفرهنگی دشمنان داشته است و باید این فعالیت ها را افزایش دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرخانی در پایان تصریح نمود: ضمن مشارکت دادن نفرات برتر در انجام پروژه های تاریخ شفاهی، در پایان این کارگاه آموزشی گواهینامه معتبر نیز از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حوزه هنری انقلاب اسلامی به شرکت کنندگان اعطاء خواهد شد.

کد خبر 981891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha