اجرای ۳۹۲ طرح اشتغال در روستاهای استان سمنان/۲۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد

قوسی تعداد طرح های اجرا شده اشتغال کمیته امداد در روستاهای استان سمنان را ۳۹۲ طرح ذکر کردوگفت: این رقم معادل ۵۲ درصد از مجموع طرح‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد قوسی» در گفتگو با خبرنگاران  با بیان اینکه در سال ۹۹ ایجاد سه هزار و ۴۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای تحقق این میزان اشتغال بین مددجویان کمیته امداد استان ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه در زمینه مشاوره و آموزش نیز کمیته امداد به مددجویان جویای کار خدمات ارائه می‌کند افزود: هدف ما توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و خروج آن‌ها از چرخه مستمری گیران و ایجاد شرایط برای ورود افراد جدید است.

 

ویبا  بیان اینکه کمیته امداد در زمینه آموزش مهارت‌های شغلی نیز پوشش‌های خوبی را ارائه می‌کند اظهارامیدواری کرد: مجموع این اقدامات بتواند اشتغال خوبی را بین مددجویان استان ایجاد کند.

 

قوسی ضمن بیان اینکه ۷۵۲ طرح اشتغال کمیته امداد در استان سمنان اجرایی شده است گفت: از این تعداد ۳۹۲ طرح معادل ۵۲ درصد از مجموع آن‌ها در مناطق روستایی اجرایی شده است.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان سهم مناطق شهری را از طرح‌های اشتغال این نهاد ۳۶۰ طرح اعلام کردوافزود: ۳۵۹ طرح اشتغال در بخش خدمات، ۲۵۵ طرح دامپروری، ۵۷ طرح کشاورزی، صنعتی و معدنی ۶۱، صنایع‌دستی ۱۸ طرح و دو طرح شیلات است.

 

وی ازپرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای اجرای این طرح‌ها خبردادوافزود: این تسهیلات از منابع بانکی، تسهیلات اشتغال روستایی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و سایر منابع پرداخت‌شده است.

 

قوسی بابیان اینکه ۴۸۱ طرح توسط مجریان مرد اجراشده است، خاطرنشان کرد: ۲۷۱ نفر از بانوان نیز با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به جمع کارآفرینان کمیته امداد پیوستند.

 

کد خبر 981978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha