لزوم ایجاد پوشش بیمه ای برای حوزه سلامت روان در کشور

ناصری گفت: آینده سلامت روانی و اجتماعی کشور نگران کننده است و متولیان عرصه سلامت روان برای در نظر گرفتن پوشش بیمه ای برای حوزه سلامت روان باید اقدامات لازم را به انجام برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (یکشنبه 20 مهر) در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان گفت: دهه آینده از سوی سازمان بهداشت جهانی، دهه سلامت روان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: سلامت تعریف وسیعی دارد که سه حوزه زیستی، روانی و اجتماعی را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: اما اغلب متولیان و مسئولان حوزه سلامت در کشورهای جهان،  ابعاد روانی و اجتماعی را تا حد زیادی نادیده گرفته اند.

ناصری تاکید کرد: از 2 دهه قبل، سازمان بهداشت جهانی بر نقش 85 درصدی عوامل روانی و اجتماعی اثرگذار بر سلامت تاکید جدی کرده است که باعث شد کشورهای توسعه یافته راهکارهایی برای اصلاح سلامت روانی و اجتماعی به مرحله اجرا بگذارند.

وی ادامه داد: آمار اختلالات روانی در کشور ما وضعیت خوبی در مقایسه با سایر کشورها ندارد و در حال حرکت به سوی یک جامعه غمگین، نگران، هیجان پذیر، حرمت شکن و قانون گریز هستیم.

ناصری با اشاره به لزوم پیشگیری از بروز این اختلالات در جامعه گفت: برای پیشگیری از این اختلالات باید تدابیر جدی در نظر گرفته شود که نیاز به آگاهی بخشی به اقشار جامعه، حمایت مسئولان، اطلاع رسانی و اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه دارد.

وی تصریح کرد: آینده سلامت روانی و اجتماعی کشور نگران کننده است و متولیان عرصه سلامت روان برای در نظر گرفتن پوشش بیمه ای برای حوزه سلامت روان باید اقدامات لازم را به انجام برسانند.

کد خبر 982084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha