گره‌گشایی از مشکلات جوانان به همکاری سمن‌ها نیاز دارد

مرادیان گفت: گره گشایی از مشکلات جوانان به همکاری سمن ها و حضور فعال همین قشر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس مرادیان» در جلسه با مسئولان کمسیون های تخصصی و اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در محل مجموعه ورزشی تختی با اشاره به افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در هفت سال گذشته با تشکیل تشکل های مردمی اظهارداشت: حوزه جوانان در حال و حاضر با مشکلات زیادی روبرو است که به هم افزایی بین بخشی در هر منطقه و همچنین به صورت استان و ملی لازم است.

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان افزود: تشکل های مردم نهاد نقش موثری برای برون رفت از مشکلات ‌اجتماعی دارند و باید از این قابلیت ها مسولان سایر نهادها و ارگان های دولتی استفاده کنند و فعالان اجتماعی نیز نقش خود را ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: قابلیت سازمان های مردم نهاد برای رفع بسیاری از مشکلات و چالش های جامعه باید بکارگیری شود تا اینکه با بهره گیری از ظرفیت و توان مردمی به ویژه ایده های خلاق و نیروی پرانرژی جوانان راهکارهای عملی انجام شود.

 

مرادیان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با ظرفیت جوانان را لازم دانست و اذعان داشت: جوانان و مشارکت مدنی این قشر در قالب سمن ها توسعه و پیشرفت کشور را دو چندان می کند و نباید از این ظرفیت غفلت کرد.

 

وی یادآورشد: ظرفیت سمن ها در حوزه های مختلف برای رونق در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، گردشگری، ورزشی، خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی کمتر استفاده شده که کارآمدی آن ها در دوران کرونا به خوبی نشان داده شد.

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان بر هم افزایی و مشارکت بین سمن ها اشاره کرد و گفت: 236 سمن استان اصفهان زمینه و توانایی همکاری با همدیگر را برای فعالیت های متنوع فرهنگی، اقتصادی، کارآفرینی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردشگری و محیط زیست را دارند که کمسیون های تخصصی این ظرفیت را نشان خواهند داد.

 

کد خبر 982105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha