دورهمی های خانوادگی در رفسنجان بر آمار کرونا افزوده است

فرماندار رفسنجان از مردم مجدانه خواست از دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی پرهیز کنند و گفت: متأسفانه شاهد ابتلای همه افراد یک خانواده ۵ نفره به این بیماری بوده ایم و این موضوع تبعات اجتماعی بدی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان مجید فصیحی هرندی یکشنبه شب ( 20 مهرماه) در جلسه ستاد کرونا شهرستان رفسنجان بیان کرد: شهرستان رفسنجان با توجه به آمار موارد مثبت و بستری، در وضعیت خوبی قرار ندارد، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در میهمانی های خانوادگی بیشتر بوده است.

 

 

 

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: بازرسی ها نسبت به گذشته بیشتر می‌ شود و با صنوف متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد چنانچه صنفی، رعایت پروتکل های بهداشتی را زیر پا بگذارد پلمب و سختگیری ها جهت حفظ سلامتی افراد جامعه بیشتر خواهد شد هنوز عده زیادی از مردم این بیماری را جدی نگرفتند، رفت آمد ها در شهر و به خصوص بازار بیشتر شده است..

 

 

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی ادارات شهرستان هم هستیم مجدد به روسای ادارات اخطار می دهم برخورد ها جدی خواهد بود؛ بر اساس مصوبه استانی ستاد کرونا، از هر نوع تجمع در پارک و بوستان های سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

 

 

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم ترحیم از تاریخ ۲۱ مهرماه به مدت ۲ هفته در آرمستان های شهرستان ممنون  است همچنین همه همایش ها و مراسم ها از شنبه آینده به مدت ۲ هفته در شهرستان رفسنجان  برگزار نخواهد شد.

 

 

 

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه الگوی انتقال ویروس در رفسنجان خانوادگی شده و بر اساس بررسی های تیم واکنش سریع ستاد کرونای شهرستان 80 درصد مبتلایان در محافل خانوادگی بیمار شدند؛ تأکید کرد: افراد در منزل هم باید شرایط را سخت بگیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا وضع اسفناک نشود.

 

 

 

دکتر احمد جمالی زاده هم در این جلسه بیان کرد: متأسفانه شاهد پیک جدید بیماری کرونا در دنیا و کشورهای شرق و غرب از جمله اسپانیا، هندوستان و ... هستیم و در ایران هم روند افزایشی موارد را شاهد هستیم.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در اوایل شیوع این بیماری در رفسنجان پروتکل های  بهداشتی توسط مردم رعایت و منجر به این شد که در برخی موارد آمار ابتلا به صفر رسید امّا در اوایل مهرماه شاهد افزایش بیماری شدیم.

 

 

 

وی افزود: در حال حاضر موارد بستری در رفسنجان افزایش پیدا کرده به طوری که از قبل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان در مورد پر شدن  تخت های آی سی یو در این بیمارستان  هشدار داده است.

 

 

 

جمالی زاده گفت: ما مواردی داریم که علائم مشکوک به کرونا دارند باید همان اقدامات بیماران مثبت را انجام دهیم برخی نیاز به تخت آی سی یو دارند؛ پیش بینی می کنیم در صورت افزایش موارد مشکوک، هفته آینده شاهد روند افزایش مرگ و میر خواهیم بود و این زنگ خطر است مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

 

 

وی با بیان اینکه در اوایل شیوع بیماری کرونا 80 درصد مردم ماسک استفاده می کردند و موارد مبتلا کم داشتیم؛ ادامه داد: در فصل تابستان مردم در فضای باز برنامه های خود را اجرا می کردند یا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز بازدید داشتند؛ قبلاً تهویه خانه ها مناسب بود و درب و پنجره ادارات باز گذاشته می شد تا هوای اتاق ها تعویض شود، در حال حاضر که به فصل سرما وارد شدیم و پیش بینی هواشناسی هم بر هجوم سامانه های هوای سردتر است  لذا چه در ادارات چه در منازل امکان افزایش این بیماری را خواهیم داشت.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مورد واکسن آنفلوآنزا هم با اشاره به اینکه همه گروه های جامعه نیاز به این واکسن ندارند؛ گفت: امسال پیش بینی شده بود که به خاطر وضعیت کرونا تعداد واکسن بیشتری نسبت به سال های قبل توزیع شود و وزارت بهداشت هم پیگیر بود و سفارش ها انجام شده است؛ حدود یک ماه قبل هم وزارت بهداشت اعلام کرد که رسماً نگران واکسن نباشید امّا متأسفانه نتوانستیم همه نیاز واکسن را وارد کنیم.

 

 

 

وی افزود: متأسفانه تاکنون 100 درصد واکسن مورد نیاز شهرستان بهداشت تأمین نشده و ما باید تلاش کنیم که واکسن موجود را به نیازمندان واقعی بدهیم.

 

 

 

جمالی زاده توصیه کرد: اگر فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در افراد نهادینه شود از بروز بیماری های ویروسی و دستگاه تنفسی پیشگیری خواهد شد.

کد خبر 982106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha