رسوب ۳.۷ میلیون تن کالای غیرضروری در گمرکات کشور

ارونقی از رسوب ۳.۷ میلیون تن کالای غیرضروری در گمرکات کشور خبر داد و گفت: حدود ۸۰ درصد از این میزان کالا بدون مشکل و ایراد در صف ترخیص هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهرداد جمال ارونقی شب گذشته (یکشنبه 20 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از رسوب 3.7 میلیون تن کالای غیرضروری در گمرکات کشور خبر داد و افزود: حدود ۸۰ درصد از این میزان کالا بدون مشکل و ایراد در صف ترخیص هستند.

 

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران درباره دپوی کالا‌های مربوط به خودروسازان خاطرنشان کرد: با حکم رئیس سازمان گمرکات کشور برای ترخیص ۳۰۰ میلیون تن کالای مربوط به خودروسازان اقدام کرده ایم که بدون نیاز به کد رهگیری از سوی بانک مرکزی نسبت به ترخیص آن اقدام شده است.

 

ارونقی با اشاره به اجرایی نشدن مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر صدور مجوز ترخیص قطعاتی که تا ۹۹/۴/۲۴ در گمرک رسوب شده اند آن هم بدون نیاز به صدور کد رهگیری از سوی بانک مرکزی افزود: در مصوبه‌ای دیگر، فهرست برخی اقلام، استخراج و به گمرک ارسال شده و طبق آن، حدود ۳۵۰ میلیون دلار برای وزارت صمت فرستاده شده و مقرر شده است در مدت یک هفته آینده، بانک مرکزی نسبت به صدور کد رهگیری برای این دسته از کالا‌ها اقدام کند، حال باید منتظر ماند و دید که اقدام مقتضی اخذ می‌شود یا خیر؟

کد خبر 982134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha