برگزاری دوره‌های طب اسلامی و مشاوره برای بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی در دهه پایانی ماه صفر

بحری با اشاره به استمرار کمک‌های مومنانه در کانون فرهنگی هنری «نشر فرهنگ اسلامی»، گفت: دوره‌های مشاوره و شبهات دینی و طب اسلامی بخشی از برنامه‌های این کانون است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

«علی بحری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های کانون به سمت کمک های مومنانه سوق یافته است به طوری که بنا داریم به مناسبت دهه پایانی ماه صفر 120 بسته معیشتی هر بسته به ارزش 400 هزار تومان را در میان نیازمندان تحت پوشش توزیع کنیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد بیان کرد: خیریه امیر المومنین وابسته به مسجد پنج تن آل عبا(ع) در ماه دو گوسفند را ذبح و گوشت آن را در میان 100 خانواده بی بضاعت تحت پوشش تقسیم می کند.

 

بحری با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و پاسخ به شبهات دینی در فضای مجازی برای مخاطبان کانون، گفت: فعالان مسجد در درالقرآن کانون در حوزه پژوهش های قرآنی کار تحقیقی انجام می دهند و مباحث کاربردی را پیرامون شیوه تاثیرگذاری نماز در انسان و دیگر موضوعات را استخراج می کند.

                                                          

مدیر کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) از برگزاری دوره های طب اسلامی در این کانون به صورت حضوری خبرداد و خاطر نشان کرد: استاد جهانی‌راد از کارشناسان و متخصصان طب سنتی از قم در مسجد حضور می یابد و مشاوره های طب سنتی به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان ارایه می دهد.

 

وی با اشاره به برنامه های کانون قبل از بحران کرونا گفت: برپایی اردوهای زیارتی مشهد و قم و مسجد مقدس جمکران، مداحی و سخنرانی در مناسبت های مذهبی با حضور جوانان از محورهای فعالیتی کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) است.

 

بحری پیرامون فعالیت های کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری، گفت: گروه سرود و تئاتر مسجد یکی از گروه های هنری موفق در سطح منطقه است و نوجوانان و جوانان چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری رتبه های برتری کسب کرده اند. نمایش و اکران فیلم های جشنواره عمار نیز بخش دیگری از برنامه های این کانون است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: همچنین کرسی های تلاوت قرآن کریم قبل از بحران کرونا به صورت ماهیانه در مناسبت های مذهبی با حضور قاریان مطرح کشوری و بین المللی برگزار می شد و هزینه برپایی این کرسی های تلاوت توسط برخی از فعالان کانون پرداخت می شد. علاوه بر آن در راستای نشر فرهنگ اسلامی تلاش کردیم کتابخانه کانون را فعال و در موضوعات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی به مخاطبان خود خدمات ارایه می دهد.

 

 

کد خبر 982154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha