نقش آموزش و آگاهی بخشی در افزایش سلامت روان جامعه

کشفی نژاد گفت: آموزش و آگاهی بخشی به جامعه برای افزایش سلامت روانی نقش موثری دارد که باید در این حوزه بیش از پیش تلاش و سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (دوشنبه 21 مهر) با تبریک هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: مردم در سال های اخیر به شکلی از جلسات مشاوره بهره مند شده اند و ترس از برچسب روانی خوردن برای مراجعه به مشاوران کمتر شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: برای برخورداری از یک جامعه سالم و مدیریت مطلوب آن به مشاوره و تامین بهداشت روانی نیاز داریم که حوزه هایی همچون مشاوره های قبل از ازدواج و طلاق، مشکلات خاوادگی، تربیت فرزندان و ... را در برمی گیرد.

وی اضافه کرد: امروز بر متولیان و صاحب نظران پوشیده نیست که بسیاری از مشکلات جسمی ریشه در مشکلات روح و روان دارد و سلامت روان در جامعه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به هفته سلامت بیان کرد: نامگذاری 18 تا 24 مهر به عنوان هفته سلامت روان، نشان از همین توجه است و نیاز داریم که در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

کشفی نژاد ادامه داد: آموزش و آگاهی بخشی به جامعه برای افزایش سلامت روانی نقش موثری دارد که باید در این حوزه بیش از پیش تلاش و سرمایه گذاری شود.

وی تاکید کرد: توجه به سلامت روان و ارائه مشاوره در حوزه های مختلف از اولویت های سازمان بهزیستی است که با استفاده از دانش روز به ارائه مشاوره به جامعه هدف می پردازد.

 

کد خبر 982219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha