تمامی مادران باردار واجد شرایط دریافت واکسن آنفولانزا هستند

صداقت گفت: از آنجایی که واکسن آنفولانزا مرحله به مرحله توزیع شده مادران باردار دارای بیماری های زمینه ای در اولویت هستند و سپس تزریق واکسن برای سایر مادران باردار انجام می شود.

«سید مهدی صداقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اپیدمی آنفولانزا هر سه الی چهار سال یک بار رخ می دهد برای مثال اگر در سال گذشته با اپیدمی آنفولانزا مواجه بودیم امسال شانس اپیدمی آنفولانزا بسیار کم است.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: امسال اهمیت تزریق واکسن آنفولانزا از جهت تشخیص درست این بیماری با کرونا است و با توجه به شیوع کرونا ممکن است تشخیص آنفولانزا در مرحله اول سخت باشد به همین علت امسال تزریق واکسن آنفولانزا در اولویت است.

 

وی تأکید کرد: امسال با توجه به حساسیت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی امکان شیوع آنفولانزا کمتر است و مردم عادی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بیشتر نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

صداقت با بیان اینکه حوزه بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی گلستان مسئولیت توزیع واکسن آنفولانزا بین گروه های پرخطر را بر عهده گرفته است، یادآور شد: از آنجایی که پرسنل بهداشت و درمان در معرض برخورد با بیماران مختلف هستند در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا قرار گرفتند، سپس تزریق واکسن برای سایر گروه های پرخطر اعم از مادران باردار، بیماران سرطانی، کلیوی، پیوندی، نقص ایمنی، برخی از آنمی ها، سالمندان ساکن در آسایشگاه ها و غیره در حال انجام است.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان اضافه کرد: به صورت کلی تمامی مادران باردار واجد شرایط دریافت واکسن هستند اما از آنجایی که واکسن آنفولانزا مرحله به مرحله توزیع شده است مادران باردارِ در معرض خطر بیشتر و دارای بیماری های زمینه ای در اولویت هستند و سپس تزریق واکسن برای سایر بانوان باردار انجام می شود.

 

وی افزود: تا جایی که واکسن آنفولانزا در اختیار ما باشد به تمامی بانوان باردار و سایر گروه های پرخطر تزریق می شود.

 

صداقت با بیان اینکه مردم امسال نگران شیوع آنفولانزا نباشد، متذکر شد: ان شاءالله تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر را به صورت کامل پوشش خواهیم داد.

 

 

کد خبر 982333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha