جمهوری اسلامی ایران سطح بالاتری از رفع فقر را نسبت به دیگر کشورها دنبال می کند

عبدالملکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: به رغم همه انتقاداتی که در سیاست های اقتصادی این ۴۰ ساله وجود دارد اما در راستای بهبود توزیع درآمد حرکت صورت گرفته و نهادهای متولی در جمع کردن فقر مطلق موفق عمل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان،؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با وی که دوشنبه(۲۱ مهر) انجام شد؛ گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم گرچه کم شده اما کامل حل نشده و به ما آسیب وارد کرده این است که داشته های خود را اعم از مادی و معنوی به خوبی تبیین نمی کنیم لذا نسل جوان ما بی اطلاع و کم اطلاع است و باید برای این مسئله فکری بشود زیرا در عرصه بین المللی بخشی از تبلیغات مسموم و هدفدار علیه ما را می تواند خنثی کند‌.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر اهمیت و لزوم ترمیم فاصله میان نهادهایی که کار جهادی را در دستور کار قرار دادند؛ افزود: کسانی که در سیستم اجرایی معمولی و اداری کار می کنند هر چه به سمت جهادی و انگیزه های قوی و با حداقل امکانات و حداکثر بهره وری کار کنند، می توانند معیشت کشور و توزیع ثروت را جلو ببرند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه کرمان به دلایل مختلف استان مهم و نیازمند این نگاه هست و البته به لحاظ مهم بودن ظرفیت هم دارد؛ ظرفیت هایی که همسان نیستند؛ خاطرنشان کرد: یک مدیریت جدی باید این موضوع را دنبال کند و جمعیت قابل توجهی در محرومان باید توانمند شوند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درخواست کرد: سهمی از ایجاد اشتغال امسال کمیته امداد و بسیج سازندگی کشور در استان کرمان معطوف سادات نیازمند بشود و ادامه داد: استان کرمان چون هم پهناور است و هم اقلیم و آب و هوای مختلف دارد در حداقل چند منطقه از جمله شرق و جنوب و...توجه جدی بشود.

 

 

 

حجت الله عبدالملکی هم با اشاره به اینکه فقر مطلق در ۴۰ ساله اول انقلاب به کلی از بین رفته و هیچ کشوری جز کشورهای کم جمعیت جهان چنین شرایطی ندارد؛ تصریح کرد: به رغم همه انتقاداتی که در سیاست های اقتصادی این ۴۰ ساله وجود دارد اما در راستای بهبود توزیع درآمد حرکت اتفاق افتاده و نهادهای متولی در جمع کردن فقر مطلق موفق عمل کردند.

 

 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ادامه داد: حوزه موضوعی و جغرافیای فقر در ایران تغییر کرده و در حالیکه روزانه تعداد زیادی بر اثر گرسنگی در آمریکا می می رند اما ما در ایران می گوییم چکنیم فقرا خودکفا شوند؟ این یعنی سطح بالاتری از رفع فقر در کشور دنبال می شود‌ و امروز ایران تنها کشوری است که در دنیا برای رفع بیکاری محرومین برنامه مدون دارد.

 

 

 

وی تصریح کرد: ظلم بزرگی ایت که این مسائل گفته نمی شود و تفاهم نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی یک شروع است که دیگران به این حرکت بپیوندند تا بیکاری محرومین را حل کنیم.
 

کد خبر 982346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha