شهدای مدافع حرم با ایثار جان خود جریان خطرناک داعش را زمین گیر کردند

حیدری گفت:شهدای مدافع حرم با ایثار جان، جریان خطرناک داعش را در آن سوی مرز‌ها زمین‌گیر کردند و امنیت و آرامش را برای ایران به ارمغان آوردند که یادشان را گرامی می‌داریم و علو درجات را برای ایشان از درگاه حق تعالی مسئلت داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز(۲۱ مهر) در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای شهر ابتدا با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر تعدادی از شهدای مدافع حرم که امروز دوشنبه در شهر مشهد انجام می‌شود، اظهارکرد: شهدای مدافع حرم با ایثار جان، جریان خطرناک داعش را در آن سوی مرز‌ها زمین‌گیر کردند و امنیت و آرامش را برای ایران به ارمغان آوردند که یادشان را گرامی می‌داریم و علو درجات را برای ایشان از درگاه حق تعالی مسئلت داریم.

 

رئیس شورای شهر مشهد اشاره‌ ای هم به ۲۳ مهرماه، روز جهانی استاندارد داشت و تصریح کرد: حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی، هدف مشترک تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مسئولان کشور است و تحقق آن نیازمند رعایت الزامات اساسی نظیر رقابت‌پذیر کردن محصولات و بهبود کیفیت و برجسته کردن نقش استاندارد است.

 

وی به ۲۴ مهرماه، آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان پرداخت و گفت: این نهاد قدمتی به تاریخ آموزش و پرورش دارد و موضوع همکاری اولیاء و مربیان، بویژه در شرایط امروز که شیوع ویروس کرونا سبب شده، آموزش در منازل و به شکل مجازی ارائه شود، اهمیت بیشتری پیدا کند و پیوند بخش اولیاء و مربیان بسیار موثر است.

 

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی داشته تا تسهیلات مناسبی را برای بهره‌گیری افراد نابینا و کم ‌بینا از خدمات شهری فراهم آورد، گفت: براساس همین رویکرد، سیاستگذاری ‌های مختلفی انجام شده که از جمله آنها میتوان به مناسب‌سازی معابر و پیش‌بینی ۶۰ سفر رایگان در ماه برای این عزیزان اشاره کرد تا محدودیت ایشان مانعی برای بهره‌گیری از خدمات شهرداری نباشد.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: تمامی پیاده‌روهای بازسازی شده با عرض بیشتر دو متر، برای تردد نابینایان مناسب ‌سازی شده به نحوی که مساحت آنها حدود ۲۹۰ هزار مترمربع در سال ۹۸ و ۲۵۰ هزارمترمربع هم در سال ۹۹ در برنامه قرار گرفته است.

 

وی در بخش دیگری با اشاره به ۲۵ مهرماه، روز وقف، گفت: در روایات از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد شده و در آموزه‌های دینی و روایات نیز آمده که هنگامی که انسان می میرد، پرونده عمل او بسته می شود مگر اینکه صدقه جاریه از او باقی مانده باشد.

 

حیدری با بیان اینکه وقف در کشور ما و به ویژه مشهد قدمت و پیشینه طولانی دارد و آستان قدس هم در محوریت وقف قرار دارد، افزود: این وقف‌ها، وقف‌هایی معنادار و با فلسفه‌های بسیار روشن و مشخص هستند که نشان می‌دهد گذشتگان ما هوشمندانه روی موضوع زیارت و ابعاد مختلف بهداشت و در راه بازماندگان فکر کرده‌اند.

 

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به مصوبه خیرین شهر یار اشاره کرد و گفت: شورای پنجم درصدد است بواسطه این مجموعه که توسط خیرین اداره می‌شود، از ظرفیت وقف در حوزه خدمات شهری استفاده کند و از تمامی خیرین و نیکوکاران دعوت می‌کنیم تا در این زمینه همراه باشند و خیرین را همراهی نمایند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی داریم که خیرین می‌توانند از طریق آن و در شرایط موجود به مدد مدیریت شهری بیایند، تصریح کرد: بعنوان مثال ۱۰ پروژه آماده برای گرمخانه داریم که بسترها و زیرساخت‌های آن توسط شهرداری فراهم می‌شود و مشارکت خیرین در قالب وقف میتواند اصل ماندگاری در این پروژه‌ها باشد.

 

حیدری با تسلیت ۲۸ ماه صفر و سالروز رحلت نبی‌مکرم اسلام و شهادت امام‌حسن(ع)، گفت: شناخت و معرفت ما نسبت به پیامبر گرامی اسلام و شخصیت نادر ایشان می‌تواند تحولات شگرفی ایجاد کند؛ شخصیتی که همچنان پس از ۱۴۰۰ سال، اندیشه و اخلاق و خلق عظیمش همچنان چراغ راه است.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: رسالت مدیریت شهری در بحث ورزش همگانی است که البته شیوع کرونا خدمات این حوزه را تحت تاثیر قرار داده ولی ظرفیت پارک‌ها و فضاهای عمومی شهر همچنان در اختیار عموم شهروندان قرار دارد؛ ورزش نقش بسزایی در سلامت اجتماعی و نشاط عمومی دارد و لذا باید به این مهم توجه داشته باشیم.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت ولی‌نعمت‌ مشهدی‌ها، امام‌رضا(ع)، تصریح کرد: بسیار متاسفیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی و حضور میلیونی زائران و عزاداران را در مشهدمقدس نداریم ولی در عین حال مجاورین حضرت هستیم و وظیفه داریم این مناسبت عظیم را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بزرگ بداریم.

کد خبر 982381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha