تسری نهج البلاغه در سطوح مختلف را جدی بگیریم

عباسی گفت: ضروری است فرهنگ نهج البلاغه و معارف آن را در سطوح مختلف تسری دهیم. انشاءالله بتوانیم با روش های نوین و در قالب های مختلف نهج البلاغه در سطوح مختلف مردم و نه صرفا در میان خود گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عباس رضایی» در مراسم آغاز طرح رسمی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران که امروز دوشنبه 21 مهر ماه در سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه کاشان به عنوان دارالمومنین همیشه زبانزد خاص و عام در میان مردم ایران بوده است، اظهار کرد: نهج البلاغه کتاب بسیار ارزشمندی است که متاسفانه در میان شیعیان نیز بسیار غریب و مظلوم است.

 

استاندار اصفهان افزود: من با کمال میل و ادب و افتخار اعلام آمادگی می کنم آنچه وظیفه شرعی ام است در خدمت به طرح ملی نهج البلاغه به کار می گیرم و خدمت به این طرح را وظیفه خود می دانم و امروز به یکی از معاونان ام گفتم که می روم تا کاری برای آخرت خود و نه دنیایم انجام دهم.

 

وی اضافه کرد: انشاءالله امروز آغازی برای رونق نهج البلاغه به واسطه طرح ملی نهج البلاغه باشد و صرفا یک نشست نباشد.

 

رضایی ادامه داد: ما رسالتی داریم که آنچه از دست مان برمی آید برای نجات نهج البلاغه از این غربت و مظلومیت انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: ضروری است فرهنگ نهج البلاغه و معارف آن را در سطوح مختلف تسری دهیم. انشاءالله بتوانیم با روش های نوین و در قالب های مختلف نهج البلاغه در سطوح مختلف مردم و نه صرفا در میان خود گسترش دهیم.

 

استاندار اصفهان اظهار کرد: این طرح فرصتی برای ساختن آخرت ماست، بنابراین مسئولان استان اصفهان و شهرستان کاشان نباید به این طرح به عنوان یک وظیفه اداری نگاه کنند بلکه باید آن را وظیفه شرعی خود بدانند.

 

وی گفت: نباید ترویج نهج البلاغه را صرفا میان خودمان دنبال کنیم بلکه باید کاری کنیم که معارف نهج البلاغه در تمام کوی و برزن های کشورمان طنین انداز شود.

 

رضایی در ادامه با تشکر از حمایت های دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و انتخاب کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه ایران یادآور شد: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم که پایتخت خوبی برای نهج البلاغه باشیم.

 

 

کد خبر 982413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha