صلح حسنی برای حفظ و بقای اسلام بود/ امام حسن(ع) با علم امامت مسیر و راه را برای مردم زمان خود مشخص کردند

حجت الاسلام نادربیگی با اشاره به وقایع دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی برای حفظ جامعه اسلامی و بقای اسلام قراردادی با معاویه نوشت که این یک حرکت سیاسی بزرگ برای حفظ و بقای اسلام بود.

حجت الاسلام «محمد حسن نادربیگی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: به تعبیر برخی زندگی پر برکت امام حسن مجتبی (ع) سیاسی نبوده است در حالی که زندگی همه اهل بیت (ع) رویکرد و منش سیاسی داشته است.

 

مدیر مدرسه علمیه مکتب الصادق (ع) با اشاره به وقایع دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی برای حفظ جامعه اسلامی و بقای اسلام قراردادی با معاویه نوشت که این یک حرکت سیاسی بزرگ برای حفظ و بقای اسلام بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی از نقشه های معاویه آگاهی داشت؛ بنابراین با این اقدام تلاش کرد تا چهره معاویه برای مردم بیشتر آشکار شود.

 

مدیر مدرسه علمیه مکتب الصادق (ع) تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) در آن دوره زمانی با معاویه صلح کرد و مبنای آن صلح را امتحان دیگران قرار داد، در واقع اهداف سیاسی امام حسن (ع) امتحان مردم در آن برهه از تاریخ بود که چگونه پیرو امام و ولی خود باشند.

 

حجت الاسلام نادربیگی تاکید کرد: پیمان صلح امام حسن مجتبی با معاویه امتحان بزرگی بود که برخی از این امتحان سرافراز بیرون نیامدند به طوری که امام حسن (ع) را خوارکننده مومنان خطاب می کردند.

 

وی با بیان اینکه زمانی که ولی زمان برای ما تکلیف سیاسی مشخص می کند باید مطابق همان تکلیف حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین در زمان حاضر تصمیمی می گیرند، همه باید از ایشان پیروی کنیم.

 

حجت الاسلام نادربیگی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) با علم امامت مسیر و راه را برای مردم زمان خود مشخص کردند اما برخی که ادعای فهم بیشتر نسبت به امام زمان خود داشتند با عدول از دستورات امام و ولی خود از مسیر خارج شدند و عاقبت به خیر نشدند.

 

مدیر مدرسه علمیه مکتب الصادق (ع) تاکید کرد: در عصر حاضر باید با پیروی از ولایت فقیه و ولی امر مسلمین بر اساس رهنمودها و منویات ایشان حرکت کنیم و در مسیری گام برداریم که دل امام زمان و ائمه اطهار (ع) را شاد کنیم و این مسیر درست زندگی است.

 

کد خبر 982443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha