کرونا در خراسان جنوبی همچنان می‌تازد/آمار فوتی‌ها به ۱۹۵ بیمار رسید

دهقانی فیروزآبادی گفت: تعداد قربانیان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی با ثبت هفت مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۹۵ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۲۱ مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته از ۱۵۸ آزمایش کرونای انجام شده جواب تست ۹۳ مورد مثبت اعلام شد که ۳۷ نفر از افراد بستری و ۵۶ مورد سرپایی بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد مبتلای قطعی به کرونا ۶۵ مورد در بیرجند، ۱۰ مورد در قاین، هشت مورد در طبس، درمیان چهار مورد، نهبندان و سربیشه هرکدام ۲ مورد و در شهرستان‌های سرایان و خوسف هر کدام یک مورد قطعی مبتلا به کرونا ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۲۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هفت نفر از بیماران وخیم است.

 

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد جدید فوتی داشتیم که کل آمار فوتی کرونا در استان خراسان جنوبی به ۱۹۵ مورد افزایش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابراز نگرانی از اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۴۷ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر رتبه پنجم کشوری از نظر نرخ بروز بیماری کرونا به خراسان جنوبی تعلق گرفته است.
 

کد خبر 982445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha