راه نجات اقتصاد اسفناک کشور اعتماد به مردم/ظرفیت مردمی در کمک های مؤمنانه حداقل ۴ برابر دستگاه های اجرایی

سردار زهرایی راه نجات اقتصاد اسفناک کشور را اعتماد به مردم دانست و گفت: امسال کمک های مؤمنانه نشان داد حداقل ۴ برابر ظرفیت دستگاه های اجرایی مردم پای کار آمدند که در اقتصاد هم باید این انسجام بوجود بیاید زیرا تاکنون شبکه سازی خوبی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمد زهرایی، دوشنبه(۲۱ مهر) در بازدید از پروژه های اشتغالزایی کارآفرینان شهرک سدید بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی و شبکه های مردمی و جهادی برای ایجاد اقدامی نه در تولید که در جهش تأکید کرد.

 

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور از این وضعیت اسفناکی که گرانی و گرانفروشی از یک طرف و سوءمدیریت در بخشی از نظام اداری از طرف دیگر باعث آن است؛ نجات پیدا نمی کند مگر اینکه مردم مشابه ۸ سال دفاع مقدس آستین بالا بزنند و پای جهاد اقتصادی هم بیایند.

 

 

وی گفت: یک روی این سکه این است{در این جنگ اقتصادی} نظام اداری و مدیران باید به مردم اعتماد کنند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس اعتماد شد و باید باور کنیم مردم می توانند این سنگ بزرگ را از جلوی نظام بردارند و این باور باید اراده سیاسی و مدیریتی پشت آن باشد.

 

 

سردار زهرایی ادامه داد: روی دیگر این سکه این است انسجام بخشی و پیوند اجتماعی در اقتصاد باید برای مردم اتفاق بیفتد همانطور که در مراسم مذهبی مثل عاشورا و اربعین مردم می آیند؛ امسال کمک های مؤمنانه نشان داد حداقل ۴ برابر ظرفیت دستگاه های اجرایی مردم پای کار آمدند، آن هم  یک کار معیشتی؛ در اقتصاد باید این انسجام بوجود بیاید زیرا شبکه سازی خوبی نشده است.

 

 

وی با ابراز تأسف از اینکه به صنایع کوچک و متوسط توجه نشده و امتیازاتی اعم از بازار فروش و معافیت ها و... که برای سرمایه گذاران و کارخانه های بزرگ قائل بودیم را اصلاً برای آنها نداشتیم؛ افزود: در حالیکه به لحاظ عملکردی و کارکردی مانند یک کارخانه بزرگ نیست و یا زمانی که وارد پروسه تسهیلات بانکی می شوید می بینید آن بضاعت مالی و سرمایه در گردش را یک کارگاه کوچک را ندارد و حتی ممکن است سرمایه اولیه را هم نداشته باشند.

 

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در استان کرمان شهرک های کوچکی از صنایع تبدیلی و متوسط و کوچک ایجاد شده که می تواند الگویی برای کشور باشد؛ تأکید کرد: باید نظامی که بر اینها مترتب می شود مشابه مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی و...هم معافیت مالی و هم مدیریت منسجم داشته باشد تا بتوان آن شبکه سازی لازم را کرد.

 

 

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار گروه جهادی با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور توسط تسهیل گری نهادی بسیج سازندگی ایجاد شده؛ تصریح کرد: ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یار اشتغالزا با یک میلیون نفر جمعیت داریم و ۵۴ هزار پایگاه  بسیج و ۱۶۰ هزار رده بسیج؛ از هر رده یکی دو نفر پای کار بیایند؛ همانگونه که ۸۰۰ هزار نفر در کرونا به کمک شبکه بهداشت برای غربالگری مردم آمدند و موج اول را شکستند الان هم در اقتصاد آستین بالا زدند و با طرح ها و ایده ها و با روحیه جهادی و بی منت کاری بدون مواجب انجام می دهند.

 

 

سردار زهرایی اظهار داشت: بچه بسیجی ها و مسجدی ها وارد شدند و امروز به این ضرورت رسیدند که اقتصادی که درآمدزایی از راه حلال  باشد و به تولید ملی کمک کند خیلی هم پسندیده است و  چه خوب است به این خیل افزوده شود.

 

کد خبر 982491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha