برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در مسجد جمعه چالکیاسر

عابدینی از برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی همزمان با دهه آخر ماه صفر در صحن مسجد جمعه چالکیاسر خبر داد.

«محمدصادق عابدینی» با اشاره به دهه آخر ماه صفر و تسلیت شهادت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لنگرود گفت: مراسم تعزیه‌خوانی همزمان با دهه آخر ماه صفر و با گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن مسجد جمعه چالکیاسر برگزار می‌شود.

 

مسئول کانون باب الحوائج مسجد چالکیاسر لنگرود افزود: این مراسم با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ائمه معصومین(ع)، تبیین فلسفه قیام عاشورا و نمایش صحنه‌هایی از آن واقعه توسط گروه تعزیه سیدالشهداء(ع) لنگرود و به تعزیه گردانی حاج علی مفتاح اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این تعزیه همزمان با اربعین حسینی در محوطه باز مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد اعلام کرد: این تعزیه تا چهارشنبه( ۲۳ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جمعه چالکیاسر صحن بقعه آقا سیدرضا ادامه دارد.

 

عابدینی تاکید کرد: این مراسم به همت هیئت امناء بقعه متبرکه آقا سیدرضا و کانون فرهنگی، هنری باب الحوائج(ع) مسجدجمعه چالکیاسر و با همکاری اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی لنگرود برگزار می‌شود.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم عزاداری در مسجد جمعه همزمان با دهه آخر صفر خبر داد و بیان کرد: این مراسم سوگواری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با حضور مداحان در مسجد برگزار می شود.

 

کد خبر 982706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha