قاچاق به صورت سازمان یافته و گسترده در مرز گلستان وجود ندارد

ابراهیمی گفت: در استان شمالی و استان گلستان بحث قاچاق به صورت سازمان یافته و گسترده به کشور ترکمنستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهزاد ابراهیمی» ظهر امروز (سه شنبه 22 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 458 کیلومتر مرز در استان گلستان داریم که شامل  135 کیلومتر مرز کوهستانی، 121 کیلومتر مرز دشت و بیابانی، 91 کیلومتر مرز بیابانی،  11.5 کیلومتر مرز دریایی و 85 کیلومتر مرز ساحل است.

 

فرمانده مرزبانی گلستان ادامه داد: مرز استان گلستان یکی از متنوع ترین مرزهای کشور به شمار می رود که ترکیبی از کوهستان، دشت، رودخانه و دریا است.

 

ابراهیمی بیان کرد: در تقسیم بندی مرزها به لحاظ امنیتی گلستان جزو استان هایی است که امنیت پایداری در مرزها با کشور همسایه دارد.

 

وی با اشاره به هوشمندسازی مرزی افزود: نخستین مسئله ای که در بحث هوشمندسازی مرز مطرح می شود استفاده از دورببین است و در استان گلستان به همت حوزه فناوری اطلاعات اقداماتی را آغاز کردیم که به سرانجام رسیده است.

 

فرمانده مرزبانی استان گلستان با بیان اینکه تمامی مقرهای مرزی  در استان گلستان به سامانه های اداری و الکترونیکی متصل هستند، تاکید کرد: در انتهای سال گذشته پایش تصویری سراسر مرز استان گلستان را به عنوان یکی از اولویت های مرزبانی به مجموعه استانداری اعلام کردیم و با پیگیری استانداری و اهتمام به مرز این مهم جزو اولویت ها در سال آینده قرار گرفت.

 

ابراهیمی بیان کرد: هفته نیروی انتظامی از 27 مهر آغاز می شود و در روزشمار برنامه های متوعی در نظر گرفته شده است که در دستور کار قرار گرفته است و براساس روز شمار یکی از روزهای این هفته به نام «مرزبانی ایثار و جوان مردمی و همگانی با مرزنشینان» نامگذاری شده است.

 

وی گفت: نشست صمیمی با مرزنشینان در منطقه مرزی استان گلستان، سرکشی به بازنشستگان و دیدار با ایثارگران مرزبانی از برنامه هایی است که در هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است و همچنین حضور در نماز جمعه نقاط مرزی از دیگر برنامه های است که در هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

 

فرمانده مرزبانی استان گلستان در برخورد قاطع مرزبانان برای ساماندهی مرزی و برخورد به شکارچیان و صیادان غیرمجاز در آب های مناطق مرزی، تاکید کرد: حضور در نقطه قرمز مرزی کاملا ممنوع است و در نقطه زرد مرزی نیز هر گونه اقدامات از قبیل دامداری و کشت و کار باید با مجوز مرزبانی اتفاق بیفتد.

 

ابراهیمی تاکید کرد: در هرکجا مردم مرزنشین نیاز به کمک داشته باشند مثل سیل که در سال گذشته اتفاق افتاد در کنار مردم بودیم و در سال 98 نزدیک به 18 کیلومتر دایک حفاظتی در اطراف نگین شهر ایجاد شد تا مردم این منطقه از سیلاب در امان باشند.

 

وی گفت: مرزبان و مرزنشین را نمی توانیم از هم تفکیک کنیم و این دو به مانند دو بال هستند که امنیت نقطه مرزی را ایجاد می کند و تعامل خوب بین مرزبان و مرزنشین ها ایجاد شده است.

 

فرمانده مرزبانی استان گلستان تاکید کرد: هرچقدر امکان رفاهی در منطقه مرزی از قبیل برق، آب و گاز و بهداشت و مراکز درمانی، خدمات تحصیلی و جاده های مرزی بیشتر شود و مسئولان تسهیلات با کارمزدهای پایین  برای نوسازی منازل و امکانات تحصیلی و بهداشتی ارائه کنند میزان ماندگاری مرزنشیتان بیشتر می شود.

 

ابراهیمی افزود: خوشایندسازی محیط خدمت در نقاط مرزی نیز باعث افزایش تاب آوری نیروهای ما می شود.

 

وی گفت: در استان شمالی و استان گلستان بحث قاچاق به صورت سازمان یافته و گسترده به کشور ترکمنستان نداریم و نوع کنترل نوار مرز و همچنین وضعیت کشور همسایه مرزی  با ما باعث این مسئله شده است.

 

فرمانده مرزبانی استان گلستان بیان کرد: کنترل نوار مرز از طرف هر دو کشور به شدت انجام می شود و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز به خوبی در نوار مرزی اتفاق می افتد.

 

ابراهیمی بیان کرد: در بحث کشف سلاح در مناطق محدوده مرزی رشد داشتیم و عمده این سلاح ها شکاری و ساچمه زنی برای شکار پرندگان و حیوانات وحشی به کار می رود.

 

وی گفت: اقدام به خروج غیرمجاز در مرزهای استان گلستان عمدتا بر اثر اشتباه بوده است و عدم آشنایی به خط مرزی باعث این مسئله می شود و کسی که هدفمند بخواهد از مرز خارج شود به ندرت شاهد هستیم.

 

کد خبر 982777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha