پیام تسلیت بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت استاد اکبر عالمی

​مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی، درگذشت اکبرعالمی استاد سینما و عضو شورای علمی پژوهشی این بنیاد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این پیام آمده است:

 

انالله و انا الیه راجعون

در نهایت تٲلم و اندوه، یکی دیگر از اساتید و پیشکسوتانِ وزینِ سینما و تلویزیون ایران، دعوتِ حق را لبیک گفت.

نسل‌های مختلف علاقه‌مند به سینما در ایران، یا شاگرد استاد بودند و یا به‌خاطر دانش و اجرای مسلط و تاثیرگذار این استاد فقید، شیفته سینما شدند.

دریغ و هزاران دریغ که افتخار ایستادن در کنار ایشان کوتاه بود و این معلم باسواد سینما و رسانه، سرانجام امروز در جدال با کرونا به رحمت خدا پیوست.

درگذشت مرحوم مغفور، دکتر اکبر عالمی که عمرِ شریفش را صرفِ پژوهش، تعلیم و پروراندنِ نسل‌های مختلفی از سینماگران این سرزمین کرد، به خانواده محترم و دوستداران و شاگردان ایشان و خانواده صاحب‌عزای سینمای ایران، تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، برای روح سترگش، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.

علیرضا تابش

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

اکبر عالمی (متولد تیرماه ۱۳۲۴ در اهواز) مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند.

وی فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان است. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده ‌است.

گفتنی است اردیبهشت ۱۳۹۵ همزمان با زادروز استاد اکبر عالمی و روز معلم، در نشستی صمیمی و خاطره‌انگیز در بنیاد سینمایی فارابی از وی تجلیل شد و بعد از این نشست ایشان عضویت در شورای علمی پژوهشی بنیاد را پذیرفت.

 

کد خبر 982824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha