ضرورت ایجاد عزم همگانی برای افزایش تاب آوری جامعه

خوش خبر گفت: افزایش تاب آوری جامعه در برابر مخاطرات اجتماعی نیازمند عزمی همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» ظهر امروز (۲۲ مهر) در سومین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌ نهاد استان اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم برای افزایش تاب آوری آحاد افراد در برابر مخاطراتی که سلامت جامعه و مردم را تهدید می‌کند، تلاش کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد و جایگاه مشارکت اجتماعی آنان، گفت: نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد می‌توانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند.

 

وی به تشریح مصداق‌های عینی در زمینه تاب آوری پرداخت و متذکر شد: در شرایطی که کشور با مشکلات ناشی از بیماری کرونا و شیوع این ویروس رو به رو است، می بایست برای آگاهی بخشی عمومی و ارتقای فرهنگ آحاد جامعه، هم افزایی شکل بگیرد.

 

رئيس شورای توسعه و حمایت از سازمان‌ های مردم‌نهاد استان بیان کرد: این شورا وظیفه دارد، زمینه را برای فعالیت نهادهای مردمی در حوزه های اجتماعی به ویژه مسائل مربوط به سلامت افراد جامعه فراهم کند.

 

خوش خبر از اعضای شورا درخواست کرد به دور از نگاه‌ های سلیقه‌ای و بدون توجه به جایگاه و موقعیت اعضای هیئت مؤسس، نسبت به اهمیت اهداف سازمان های مردم نهاد، اعلام نظر کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: تأیید صلاحیت فردی و تخصصی افراد در این زمینه به عهده دستگاه های نظارتی و سازمان‌های تخصصی است.

 

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور کلیه اعضا برگزار شد،  تعداد هفت درخواست متقاضیان تأسیس سازمان مردم نهاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی، هنر و رسانه و همچنین تحکیم و تعالی بنیان خانواده به تصویب رسید.

کد خبر 982848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha