وداع تاریخی مازندرانی ها با سربازان سردارسلیمانی/مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم

کرونا مهمان ناخوانده مازندرانی ها است؛ هر روز جان ها می گیرد اما مردم برای وداع با کبوتران خونین بال خان طومان به بوستان ولایت آمدند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند، هرچند با اندوه، هرچند با غم. اما آمدند تاسربازان حاج قاسم سلیمانی را بدرقه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» امشب(22مهر) در مراسم وداع 5شهید مدافع حرم «خان طومان» در بوستان ولایت مرکز مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 10هزار و 400شهید گلگون کفن استان و بیش از 40 شهید مدافع حرم، اظهار کرد: با وجو تاخت و تاز کرونا، مردم به عشق شهدا در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند که عشق به شهادت در وجود مردم این دیار زنده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به پیشینه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمن فکر می‌کند با داغ شهادت، مردم ایران دست از مبارزه می‌کشند.

 

وی به جانفشانی های مدافعان حرم آل الله در سوریه اشاره کرد و افزود: خان‌طومان برای ما کربلا دوم است. دشمنان اسلام و انقلاب با تحریم های ظالمانه و به شهادت رساندن فرزندان برومند این آب و خاک تلاش دارند ملت ایران را وادار به سازش کنند اما باید بدانند که فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه ساری و جاری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز را مدیون خون شهدا و هدایت های ولایت فقیه هستیم، اضافه کرد: امروز باید خواسته و ارمان شهدا را در سبک زندگی و فرهنگ خودمان پیاده کنیم.

 

وی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت:عقب ماندگی عمرانی، اقتصادی و... در شأن مردم ایران نیست، شرایط اقتصادی ما که بخشی معلول تحریم دشمنان و بخشی هم به ناکارآمدی مسئولان برمی گردد، زیبنده این مردم و کشور نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را تحقق منویات رهبری در حوزه جهش تولید و اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: اگر توصیه‌های رهبر انقلاب عمل شود وضعیت کشور بسیار مطلوب خواهد شد.

 

وی افزود: جامعه ما باید، در ابعاد معنوی عمرانی، آبادانی و اقتصادی مدرن و رشد یافته باشد.

 

محمدی لائینی تصریح کرد: شهیدان ۲۵ ساله ما یک لشکر را فرماندهی می‌کردند، کارآمد بودند پس مدیران ما هم باید کارآمد باشند، اینکه قیمت مرغ کیلویی ۲۲ هزار تومان باشد، قیمت سکه ۱۶ میلیون تومان، قیمت ارز و مسکن هم سر به فلک بکشد، زیبنده شهدایی که این چنین کارآمد بودند نیست، ما بهتر از این می‌توانیم مملکت را بسازیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه این شرایط موجود رفاه اجتماعی شایسته نیست، گفت: در آستانه انتخابات قرار داریم با احترام به همه مسئولان می‌گویم، مردم شما با انتخاب خودتان اعضای شورای شهر، رئیس جمهور و مسئولان خودتان را انتخاب می‌کنید، باید مسئولانی در تراز شهدا انتخاب کنید .

 

وی عنوان کرد: مسئولان‌ با مدیریت جهادی گوش به فرمان رهبر داده و در خط ولایت باشند.

 

حجت الاسلام محمدی برلزوم الگوگیری از سیره شهدا تاکید کرد و گفت: اقامه نماز، رعایت عفاف و حجاب، تقویت روحیه استکبار ستیزی، حرکت در خط ولایت فقیه، نوع دوستی، خودباوری و... از جمله خواسته های شهدا است که بایستی برای جبران ایثار و ازخودگذشتگی شهدا عملیاتی شدن این معروف ها مورد توجه همگان باشد.

 

به گزارش شبستان، پیکر مطهر شهیدان رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمود رادمهر، محمد بلباسی و حسن رجایی فر، پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه ، شناسایی و بر طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، صبح دوشنبه 21 مهرماه برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رئوف حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) عازم مشهد مقدس شدند و مراسم وداع با این شهدای والامقام امشب(۲۲مهر) با حضور گسترده مردم مازندران و خانواده های معظم شهدا در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

کد خبر 982929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha