مبتلایان کرونا در جهرم به مرز ۴۰۰۰ نفر نزدیک شد

ارجمند گفت: افزایش روزانه مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، شمار بیماران را به مرز چهار هزار نفر نزدیک کرد.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه روزانه به شمار مبتلایان کرونا در شهرستان های جهرم و خفر افزوده می شود، گفت: روز سه شنبه 22 مهرماه نیز 50 بیمار جدید کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر شناسایی شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با شناسایی این تعداد بیمار جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به سه هزار و 919 نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه هزار و 27 نفر از اهالی شهر جهرم به بیماری کرونا مبتلا شده اند، بیان کرد: همچنین تعداد 130 بیمار از بخش «کردیان» و 91 بیمار نیز از بخش «سیمکان» شهرستان جهرم به بیماری کرونا آلوده شده اند.

 

ارجمند به آمار بیماران شهرستان خفر اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون در خفر تعداد 342 نفر به بیماری کووید19 مبتلا شده که 11 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

وی شمار بیماران غیر بومی را نیز 329 نفر دانست که از دیگر شهرستان های استان فارس برای درمان به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به آمار نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا اشاره کرد و گفت: تا کنون تعداد 11 هزار و 464 نمونه از بیماران مشکوک گرفته شده که حدود چهار هزار مورد آن مثبت بوده است.

 

وی از بهبودی تعداد سه هزار و 418 بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون خبر داد و عنوان کرد: همچنین در حال حاضر تعداد 501 بیمار نیز در قرنطینه خانگی، طول دوره درمان خود را تحت نظر پزشکان سپری می کنند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه 32 بیمار مشکوک و مثبت اکنون در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد،  ۲۸ بیمار در بخش های عمومی و چهار بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

وی از ترخیص 9 بیمار جدید از بیمارستان خبر داد  و گفت: روز گذشته تعداد هشت بیمار جدید در این بیمارستان پذیرش شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به فوت یک بیمار جدید کرونایی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این بیمار یک آقای 86 ساله جهرمی بوده که با فوت وی شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به 85 نفر رسیده است.

 

کد خبر 982941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha