تمامی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد اروند لازم‌الاجرا است

زمانی تمامی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد اروند را لازم‌الاجرا دانست و گفت: همه دستگاه‌ها و ادارات آبادان و خرمشهر موظف و مکلف به اجرای مصوبات این ستاد هستند و در صورت مشاهده تخلف باید با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» شب گذشته (سه شنبه 22 مهر) در نشست ستاد مبارزه کرونا منطقه آزاد اروند اظهار کرد: منطقه آزاد اروند یکی از مناطقی است که کمترین مشکل را در تامین نیازهای بهداشتی مردم در روزهای درگیر با ویروس کرونا داشته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله ‌گذاری اجتماعی توسط مردم، سلامت جامعه را به همراه دارد افزود: متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط نگران کننده ای را در منطقه ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: عمده چالش این بیماری حضور در تجمعات است و ضرورت دارد افراد با پرهیز از ازدحام و تجمع در کاهش شیوع این بیماری همکاری لازم را داشته باشند.

 

زمانی ادارت، ارگان ها، نهادها و دستگاه های دو شهرستان آبادان و خرمشهر را مسئول مراقبت، نظارت و برخورد با متخلفانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند دانست و ابراز کرد: باید برای حفظ سلامت جامعه روسای ادارات تمامی کارکنان خود را مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها در ادارات، مدیریت ارشد دستگاه پاسخگو باشد.

 

وی بر لزوم راه اندازی سیستم های الکترونیکی پاسخگویی به ارباب رجوع و جلوگیری از تجمعات ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و از اصناف خواست تا پروتکل های بهداشتی را برای حفط سلامت جامعه و خانواده ها بیش از پیش رعایت کنند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خواستار آموزش عمومی جهت استفاده از ماسک های پارچه ای به شهروندان شد و اضافه کرد: نیاز نیست همه از ماسک جراحی استفاده کنند چراکه بیماری کووید 19 از طریق قطرات بزرگ منتقل می شود لذا ضروری است هزینه های مردم در مورد خرید ماسک را کم کنیم.

 

وی با بیان اینکه دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور مناسب با هر منطقه ای نیست عنوان کرد: باید تصمیمات متفاوت گرفته شود و در بعضی مواقع منطقه ای عمل کنیم.

 

زمانی خاطر نشان کرد: مشکلات معیشتی و کاهش درآمدها باعث کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه شده است؛ تعطیلی مشاغل کارآمد نیست چراکه مردم دغدغه معیشت دارند لذا اجرای پروتکل ها باید اجباری شوند.

 

وی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد اروند تاکید کرد و ادامه داد: باید همه ظرفیت های دستگاه های قضایی در اختیار ستاد کرونا منطقه آزاد اروند قرار گیرد، کلیه اتحادیه ها در اصناف مختلف موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و صنوف متخلف با جرائم گوناگون از جمله پلمپ و تعطیلی مواجه خواهند شد.

 

وی همچنین از اجرای مانور بزرگ سفیران سلامت در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افراد جامعه در مواجه با کرونا در آبادان خبر داد و یاد آور شد: در راستای حفظ سلامت افراد جامعه ضرورت دارد تا فروشگاه های زنجیره ای محدودیت پذیرش داشته باشند، مراسم ها و تجمعات فرهنگی و مناسبتی باید محدود شوند و همچنین اتحادیه ها باید بر اصناف نظارت دقیق داشته باشند تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 982953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha