اجرای فاز آخر مرحله دوم رزمایش مؤمنانه سپاه و بسیج/ پسته داران و خرماداران استان هم در کمک رسانی سهیم شوند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مرحله کنونی آخرین فاز از مرحله دوم کمک های مؤمنانه سپاه ثارالله است که البته با اجرای آن این کمک ها متوقف نخواهد شد؛ ما ملت امام حسینیم و باید دست یکدیگر را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، چهارشنبه(۲۳ مهر) در حاشیه توزیع کمک های مؤمنانه با این توضیح که مرحله کنونی آخرین فاز از مرحله دوم کمک های مؤمنانه سپاه ثارالله است که البته با اجرای آن این کمک ها متوقف نخواهد شد؛ افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری{نیمه شعبان} مرحله اول کمک های مؤمنانه را توزیع کردیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مرحله دوم را در سه مقطع زمانی دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر برنامه ریزی کردیم که امروز مقطع پایانی مرحله دوم با توزیع کمک های خیرین، کمیته امداد، بنیاد علوی و بخشی هم با مشارکت سپاه و بسیج است.

 

 

وی اظهار داشت: در این مرحله ۱۴ هزار و ۹۴۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان شامل برنج، روغن، نخود، لوبیا، ماکارونی، خرما، رب گوجه و... توزیع می شود که در بعضی از بسته ها گوشت قرمز و گوشت مرغ هم قرار داده شده است.

 

 

سردار معروفی تصریح کرد: در این مرحله همچنین ۳۹۵ کارت هدیه از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان، ۳۶۷ هزار و ۷۰۰ بسته غذای گرم، ۴۱ هزار و ۶۰۰ قرص نان، ۴ هزار و ۵۰ بسته گوشت قرمز، سه هزار و ۴۸۰ بسته گوشت مرغ، هفت هزار و ۴۷۰ بسته کامل لوازم التحریر، هزار و ۶۱۰ بسته پوشاک و کیف و کفش توزیع می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹ و نیم تا ۱۰ میلیارد تومان برای این مرحله هزینه شده؛ ادامه داد: دو هزار بسته از بسته های معیشتی که توسط کمیته امداد و بنیاد علوی تهیه شده مختص شهرستان فهرج است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان زمان آغاز توزیع این کمک ها را از فردا(۲۴ مهر) اعلام و بیان کرد:  تا چند روز آینده بسته معیشتی خاصی که آراد است برای شهرهای جنوبی و شرقی ارسال می شود و علاوه بر این جهیزیه هم داریم که بعد از ماه صفر و نیز در ایام هفته بسیج و سالگرد شهادت شهید سلیمانی توزیع می شود.

 

 

وی با قدردانی از خیرین و رده های حمایتی و رسانه ها و همه کسانی که فضا را برای کمک های مؤمنانه تهییج و منسجم می کنند؛ خاطرنشان کرد: این کمک ها تا پایان کرونا ادامه دارد؛ ما ملت امام حسینیم و باید دست یکدیگر را بگیریم.

 

 

سردار معروفی یادآور شد: امسال که الحمدلله رزق خوبی نصیب پسته کاران و خرماداران استان شده استدعا داریم در کمک های مؤمنانه شرکت کنند چه بسا {درآمد حاصل از فروش} یک گونی پسته دست چندین نفر را می گیرد و هر هدیه و نذری که در اختیار سپاه قرار بگیرد عین آن را عملیاتی می کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه رعایت کرامت در توزیع کمک های مؤمنانه را مد نظر قرار دادیم و برای همین این کمک ها شب هنگام توزیع می شود؛ تصریح کرد: نگاه ما ترحم نیست بلکه تکریم است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توسط سپاه و بسیج اشاره و بیان کرد: هم اکنون نیز آماده تجهیز همه سوله ها برای قرنطینه بیماران هستیم اما آنچه که مهم است رعایت مسائل بهداشتی توسط خود مردم و پرهیز از حضور غیرضروری آنان در بیرون از خانه است زیرا زیارت اربعین با آن همه اهمیت امسال لغو شد و مقام معظم رهبری برای ما الگوسازی کردند پس باید رعایت کنیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع جدی است و باید فشار سنگینی که روی کادر درمان در این جهاد مقدس است را کم کنیم و در این راستا سپاه با همه امکانات در اختیار علوم پزشکی است.

 

 

 

کد خبر 983096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha