۱۴۶ عنوان برنامه طی دهه وقف در خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه ۱۴۶ عنوان برنامه طی دهه وقف در استان اجرا می شود، گفت: تجلیل از واقفین به صورت ویدیو کنفرانس و اهدای ۲ دستگاه الکتروشوک و کنترل فشار در دهه وقف به بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از مهم ترین برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» ظهر امروز (۲۳ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاریخ وقف زمان مشخصی ندارد و وقف به منظور عدالت گستری و گذشت و خیرخواهی در راستای حس نوع دوستی شکل گرفته و از ابتدای خلقت بشر بوده است.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وقف اسلامی گفت: تاریخ وقف اسلامی به زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) بر می گردد و ایشان اولین واقف و امام حسن مجتبی (علیه السلام) اولین متولی موقوفات بودند.

 

 

بیش از 31 میلیارد ریال همزان با شیوع ویروس کرونا برای کمک به نیازمندان هزینه شد

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 864 میلیون ریال برای کمک به محرومان و نیازمندان هزینه کردیم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 12 سبد غذایی با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان توزیع شده است و ۴هزار و یکصد بسته های بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیون تومان توزیع کردیم و از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶۰ بقعه متبرکه استان ضدعفونی شدند و 70 هزار ماسک تولید و توزیع شده است.

 

 

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۷ بقعه متبرکه استان و توزیع ۱۹۳ بسته بهداشتی و ۶۸۳ بسته غذایی در این راستا توزیع شد؛ به اجرای طرح نسیم انتظار در نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۲۱۹ بسته غذایی در این طرح بین نیازمندان استان توزیع کردیم.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان 2 هزار و 722 بسته غذایی از محل نیات موقوفات و بیش از ۲هزار بسته بهداشتی و 6 هزار و 300 پرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان توزیع کردیم.

 

 

وی با اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: برای بزرگداشت این هفته در ۴ بقعه متبرکه استان کاروان شادی راه اندازی کردیم و توزیع ۲۱۰ بسته غذایی و ۱۵ هزار و ۵۰ پرس غذای گرم و بیش از یکصد و ۲۳ کیلوگرم گوشت قربانی بین نیازمندان در دستور کار داشتیم.

 

 

ثبت 26 وقف جدید در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۶ وقف جدید در استان به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده است، افزود: این موقوفات در زمینه های کمک به مساجد، عزاداری، فعالیت های قرآنی، کمک به مزدوجین و امور عام المنفعه به ثبت رسیده اند.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با توجه به اینکه در ۲ مرحله با سیل در استان رو به رو شدیم، ادامه داد: در این راستا از محل موقوفه ای در یزد که به نیت کمک به حوادث غیرمترقبه در استان ما به ثبت رسیده است توانستیم ۳۴۲ پتو و یکصد و ۳۰ بسته غذایی خریداری و بین سیل زدگان توزیع کنیم.

 

 

توزیع بیش از 2 هزار بسته غذایی طی دهه آخر ماه صفر

وی با اشاره به اینکه ۷۸۸ بسته تحصیلی در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند و محروم استان توزیع شده است، افزود: طی مرحله اول ۱۸۸ بسته تحصیلی و در مرحله دوم ۵۰۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع کردیم و یکصد بسته تحصیلی دیگر نیز توزیع می شود.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور عنوان کرد: در ۵۰ بقعه طرح بصیرت عاشورایی با یک هزار و ۲۷۲ عنوان برنامه اجرایی شد و در این راستا بیش از ۴ هزار بسته غذایی و بیش از ۳۸ هزار پرس غذای گرم و ۱۵ هزار و ۷۶ بسته بهداشتی و ۳۰ هزار و ۶۰۰ بطری آب معدنی بین عزاداران حسینی توزیع کردیم و ۲ هزار و ۴۲۰ بسته غذایی نیز در دهه آخر ماه صفر بین عزادارن و نیازمندان توزیع می شود.

 

 

برگزاری دادگاه اثبات وقفی بودن آبگرم فردوس در 28 مهرماه امسال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۵۰ نفر امسال از طرح دست های مهربانی بهره مند شدند، گفت: در راستای اجرای طرح پیوند آسمانی یکصد و ۷۰ نفر و طرح مهر تندرستی ۳۲۰ نفر از خدمات این طرح ها بهره مند شدند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری به مدارس علمیه استان کمک کردیم.

 

 

وی با توجه به اینکه ۱۴۶ عنوان برنامه طی هفته وقف در استان اجرا می شود، ادامه داد: تجلیل از واقفین به صورت ویدیو کنفرانس تحت عنوان همایش یاوران واقف را در دستور کار خواهیم داشت و 2 دستگاه الکتروشوک و فیلتر فشار در دهه وقف به بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند اهدا می شود.

 

 

 

حجت الاسلام بخشی پور در پایان با اشاره به اینکه آبگرم فردوس صد در صد موقوفه است، افزود: چندین سال ایت که این موضوع را پیگیری می کنیم و سند تک برگ در خصوص موقوفه بودن این منطقه وجود دارد و جلسه دادگاه آن طی ۲۸ مهر برگزاری می شود.

کد خبر 983141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha