حمایت رسمی از کارآفرین در قانون وجود ندارد/ ضرورت حضور نماینده ای از کانون کارآفرینان در کارگروه های مختلف

در نشست کانون کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان مباحثی مطرح و بر ضرورت حضور یک نماینده از کانون کارآفرینان به عنوان عضو اصلی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و شورای گفتگوی بخش دولتی با خصوصی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا اسماعیلی چهارشنبه (23 مهر) در جلسه کانون کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: بیش از  112 نفر از کسانی که خود را واجد شرایط کار آفرینی می دانستند، در رقابت سیزدهمین جشنواره کارآفرینی شرکت کردند.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: با ارزیابی صورت گرفته 6 نفر به عنوان کارآفرین برتر استانی انتخاب شدند که از این تعداد 3 نفر در بخش صنعت، 2 نفر در بخش خدمات و یک نفر در بخش کشاورزی است که امروز تجلیل می شوند.

 

 

وی با بیان اینکه در این 13 دوره، نزدیک به 140 نفر کارآفرین برتر استانی انتخاب کردیم که  43 نفر به عنوان کارآفرین برتر استانی و 9 نفر به عنوان کارآفرین برتر ملی انتخاب شدند، ادامه داد: از 6 نفری که امروز تجلیل می شوند، یک نفر به عنوان کارآفرین برتر ملی معرفی شده که در جلسه ای با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر خواهد شد.

 

 

اسماعیلی باافزودن اینکه بحث های کارآفرینی بحث های پیچیده و متعددی است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، تورم، مباحث اجتماعی و مسائل انسانی که در جامعه وجود دارد، واقعاً قدم گذاشتن در بحث کارآفرینی یک کار جهاد اقتصادی است و کسانی در این راه گام بر می دارند قطعاً باید حمایت های متعدد شوند.

 

 

وی افزود: متأسفانه تا الان در قانون هیچ حمایت رسمی از کارآفرینان نداریم و این افراد فقط به عشق اشتغال، تولید و تعهدی که به کشور و استان داشتند، پا در عرصه خدمات، صنعت و کشاورزی گذاشتند و نهایتاً به یک رتبه هایی دست یافتند.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص کانون کارآفرینی استان کرمان گفت: این کانون مرکب از 12 نفر است که 6 نفر از مدیران دولتی و 6 نفر از کارآفرینان برتر عضو هستند و ریاست این کانون به عهده استاندار است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمان سالانه بیش از  35 هزار نفر ورودی بازار کار است و امسال 2 هزار  و 200 نفر وارد دستگاه های دولتی و مابقی در بخش های خوداشتغالی، کارآفرینی و مزدبگیری و ... مشغول به کار می شوند.

 

 

اسماعیلی ادامه داد: ایجاد الگوسازی برای فارغ التحصیلان، برگزاری دوره های آموزشی، و استارت آپ ها در حوزه کارآفرینی از کارهایی است که کانون کارآفرینی قرار است انجام دهد.

 

 

منصور مداح در این جلسه گفت: امیدواریم در این عرصه بتوانیم قدم مؤثری برداریم تا اصلی ترین موضوع و معضل کشور و استان که بالا بردن نرخ اشتغال زایی است، به نتیجه برسد.

 

 

عضو هیئت امناء و رئیس کانون کارآفرینان استان کرمان با اشاره به برخی عملکرد های کانون کارآفرینان در سال 94، ادامه داد: کانون کارآفرینان کشور با هدف پیاده سازی فرهنگ کارآفرینی، ارتقای دانش نخبگان و صاحبان ایده در جهت توسعه کارآفرینی ایجاد و به تبع آن در سال 89 مجوز ایجاد کانون کارآفرینی استان ها صادر شد و در دستور کار قرار گرفت.

 

 

وی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است وجود و حضور یک نماینده از کانون کارآفرینان به عنوان عضو اصلی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و شورای گفتگوی بخش دولتی با خصوصی می تواند برای آینده کانون و کارآفرینان خیلی کمک کند.

 

 

مداح با بیان اینکه فرمت و ساختار کارآفرینی در همه دنیا و کشور ما عوض شده است، خاطر نشان کرد: بنابراین ما براساس تغییر فرمت کارآفرینی باید تغییر رویه دهیم و کارآفرینی بیشتر در حال حاضر با خاصیت های استارت آپی در استارت آپ ها نمود پیدا کرده است؛ در استان کرمان، تنها یک مرکز شتاب دهی وجود دارد که جای تأمل دارد.

 

 

وی افزود: مهمترین وظیفه ما تربیت و آموزش نسل آینده کار آفرینان است و این هم باید از آموزش و پرورش شروع شده و در دانشگاه ادامه پیدا کند و نیروی جوان ما باید در حین تحصیل مسیر شغلی خود را بداند؛ اکثر کمبودهایی که در حوزه مدیریت و منابع انسانی داریم و موضوع اصلی تولید و اشتغال است، اینکه منابع انسانی شایسته نداریم لذا  اشتغالزایی کم است و باید برای نسل آینده از الان برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 983168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha