۴۴ درصد موقوفات خراسان شمالی فاقد سند رسمی مالکیت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۴ درصد موقوفات خراسان شمالی فاقد سند رسمی است، گفت: طی یک سال گذشته برای ۲۱۷ موقوفه سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام عظیم آسوده» امروز چهارشنبه ( ۲۳ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف، به اخذ سند مالکیت برای 217 موقوفه خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از این تعداد برای 159 موقوفه سند جدید صادر شده و 58 موقوفه هم پیگیری سند تا مرحله نهایی انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه 56 درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است و 44 درصد فاقد سند رسمی است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات و رقباتی که قابلیت اخذ سند دارد، سنددار شود ولی برخی موقوفات جزو اموال غیرمنقول است که بر اساس قانون امکان صدور سند برای آنها وجود ندارد.

 

وی به تمدید و تجدید اجاره موقوفات با تعداد دو هزارو 316 موقوفه هم اشاره کرد و افزود: طی اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال هم با توجه به شیوع کرونا، اجاره بهای این دوماه 60 موقوفه به مبلغ 143 میلیون تومان بخشیده شد.

 

حجت الاسلام آسوده به تعمیر، مرمت و بازسازی 23 بقعه متبرکه با مساحت دوهزارو 215 مترمربع طی نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا 1.6 میلیارد تومان اعتبار برای بقاع متبرکه و همچنین مساجد استان هزینه شده است.

 

وی از تایید اطلس 168 بقعه متبرکه هم خبر داد و با بیان اینکه طی یک سال گذشته 42 وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر پنج مرکز افق در بقاع متبرکه فعال است و باید تا آخر سال 25 سهمیه دیگر را هم در بقاع متبرکه سایر شهرستان ها محقق کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، آزاد سازی 12 زندانی جرائم غیرعمد، توزیع 12 هزار بسته غذایی، 250 هزار پُرس غذای گرم، هزارو 100 بسته لوازم التحریر و 250 هزار ماسک رایگان از محل نیات واقفان را به دیگر برنامه ها افزود.

 

وی به تشکیل 98 پرونده قضائی براي موقوفات متصرفي هم اشاره کرد و با بیان اینکه از این تعداد برای 33 مورد رأی له و به نفع موقوفات و 11 مورد رأی علیه موقوفات صادر شده است، بیان کرد: 54 پرونده هم هنوز در جریان است.

 

حجت الاسلام آسوده، افتتاح کارگاه خیاطی «شمیم خدمت»، افتتاح مراکز افق در روستاهای کاستان و سیاهدشت و شهر شیروان، تجلیل از واقفان خیراندیش، نشست تخصصی با نخبگان علمی و فرهنگی و تکریم مدافعان سلامت را از جمله برنامه های هفته وقف امسال نام برد.

 

بر اساس اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه دهه وقف سال ۹۹ از روز پنج شنبه بیست و چهارم مهرماه مصادف با ۲۷ صفر آغاز می‌شود و تا روز شنبه سوم آبان ماه مصادف با هفتم ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 983223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha