خط دوم تولید کشتارگاه های صنعتی دام و طیور البرز در قالب وام ۷ میلیارد تومانی راه اندازی می شود

توکلی با اعلام خبر مصوبه وام ۷ میلیارد تومانی برای راه اندازی خط دوم تولید در کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان البرز گفت: سلامت مواد غذایی ریشه دامی دارد.

« غلامرضا توکلی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با توجه به روز دامپزشکی و اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی گفت: کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان البرز با تخصیص وام ۷ میلیارد تومانی مجهز به خط دوم تولید می شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: از جمله برنامه های اداره کل دامپزشکی البرز در بخش خصوصی و دولتی، کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی است، که در غیر این صورت با اُفت وزن و  شیر و بیماری ها دیگر از قبیل تب برفکی که باعث تلفات می شود روبه رو می شویم.

 

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک میان انسان و دام که شامل آنفولانزا، سل و هاری است ادامه داد: سلامت مواد غذایی که ریشه دامی دارد در ارتباط با تولید و نظارت بر عرضه به عهده دامپزشکان است.

 

توکلی در خصوص تغییر و جهش در یک فرآیند بیان کرد: هر کاری یک متولی دارد، به عنوان مثال در بحث عرضه مرغ، استان البرز ۶ کشتارگاه و رده B دارد، رده B  به معنی اندرونه مرغ که منشأ بیماری است و به صورت دستی است و به صورت کامل در آورده نمی شود و در رده A  به صورت مکانیکی عملیات لازم صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به مصوبه تأمین وام ۷میلیارد تومانی به منظور تجهیز خط دوم کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان البرز بیان کرد: با این اقدام مرغ ها به صورت تمیز و پاک شده به شهروندان ارائه میشود.

 

وی خاطرنشان کرد: تخم مرغ را با بسته بندی و حتما در یخچال نگهداری شده، خریداری کنید؛ چنانچه تخم مرغ در معرض آفتاب باشد، باعث آسیب می شود و اگر بسته بندی باشد با نظارت ماموران دامی بوده است، هیچ وقت تخم مرغ با آب شسته نشود فقط با دستمال پاکسازی شود

 

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی بهتر و مناسب تر از کشتارگاه دستی است توضیح داد: کشتارگاه های صنعتی همراه با ناظران شرعی هست که از منظر بهداشتی و شرعی مناسب تر هستند.

 

وی اظهار کرد: کشتار حتما در کشتارگاه باشد زیرا کشتار حداقل  باید ۲۴ ساعت نگهداری شود تا باعث جلوگیری از بیماری، معایب و حذف انگل گردد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان تصریح کرد: توصیه نمی شود که دام را به صورت دستی ذبح شود، اگر هم از روی ناچاری این عمل صورت گرفت نباید داخل چشم و صورت فرد، خونی از دام به فرد برخورد کند و حتما جگر و دل قوه به مدت ۴۸ ساعت داخل یخچال نگهداری شود.

 

 

کد خبر 983254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha