دیداری چهره به چهره برای رفع مشکلات/احداث۵۰خانه محروم در پشتکوه ساری

به یمن گرامیداشت سالروز سفر تاریخی رهبری(مدظله‌العالی) به منطقه پشتکوه ساری و بازگشت پیکر پاک شهیدان رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی، محمود رادمهر، محمد بلباسی و حسن رجایی فر ۵۰خانه محروم در روستاهای اورست، کوات، قلعه سر، مالخواست و پشرت احداث خواهد شد.

خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،دهستان پشتکوه، دهستانی است از توابع بخش چهاردانگه و دورترین منطقه ساری که یکی از بخش‌های محروم استان مازندران محسوب می‌شود؛ روستاهای این دهستان به‌ویژه روستای «اورست» در سال‌های اخیر موردتوجه رسانه‌ها و مسئولان بوده و گزارش‌های مختلف رسانه‌ها در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مسئولان زیادی را به این دیار محروم کشانده است.

 

مردمان اورست، بیست چهارم مهر ۱۳۷۴ را به‌عنوان یکی از روزهای به‌یادماندنی زندگی خویش به خاطر می‌آورند، چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پای در این بخش محروم گذاشت و با قدم مبارک خود مردم خسته از رنج محرومیت را جانی دوباره بخشید.

 

امروز 25سال از سفر رهبری عزیزمان به چهاردانگه و روستاهای اورست، کوات، قلعه سر، مالخواست و پشرت می‌گذرد؛ ساکنان این روستاها از کمبود امکانات و مایحتاج زندگی رنج می‌برند. تعداد زیادی از مردمان جنوب ساری برای کسب درآمد و تأمین مایحتاج زندگی، زادگاه پدری خویش را ترک گفته و روزی خود را در هیاهوی شهرها جستجو می‌کنند. کمتر از نیمی از جمعیت این منطقه از سرسبزی طبیعت پشتکوه برای گذران زندگی‌شان استفاده می‌کنند و رنج و سختی را تحمل کرده و با پاشیدن بذر امید از مزارع کشاورزی جو، گندم و گیاهان دارویی برداشت می‌کنند.

 

کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله علیه) که برای ریشه‌کنی فقر در جامعه ایجادشده است و در این سال‌ها شاهد کارنامه قابل قبولی در حوزه اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی دارد اکنون به مناسبت فرارسیدن سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به روستای «اورست» برنامه‌های ویژه‌ای برای رفع محرومیت از دهستان پشتکوه تدارک دیده است.

 

حجت‌الاسلام«بشیر عالیشاه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به روستای «اورست» و همچنین تسلیت به مناسبت بازگشت پیکر پاک کبوتران خونین بال کربلای خان طومان سوریه 5شهید مدافع حرم اظهار کرد: فردا24مهر آئین کلنگ زنی احداث 50 خانه محروم در روستاهای اورست، کوات، قلعه سر، مالخواست و پشرت در منطقه چهاردانگه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله علیه) استان مازندران محرومیت‌زدایی را یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد دانست و بیان کرد: در این زمینه اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و سعی شده کمک‌ها به مددجویان در راستای توانمندسازی آن‌ها انجام شود.

 

وی بابیان اینکه به یاد شهیدان رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی، محمود رادمهر، محمد بلباسی و حسن رجایی فر در هر یک از روستاهای اورست، کوات، قلعه سر، مالخواست و پشرت، یک‌خانه به نام هرکدام از این شهدای والامقام کلنگ زنی می‌شود، خاطرنشان شد: این عمل خیرخواهانه و خداپسندانه در راستای عمل به سیره شهدا که دائماً در هر سنگری به رفع فقر کمک می‌کردند، صورت می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه از برپایی میز خدمت با حضور معاونین اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در منطقه پشتکوه خبر داد و اظهار کرد:فردا 24مهر مددجویان و مراجعان مسائل و مشکلات خود را بدون واسطه و در جوی صمیمی بیان می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه  با اجرای این طرح افراد غیر مددجو نیز از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: میز خدمت به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع، تسهیل و تسریع درروند خدمت‌رسانی و پاسخگویی فعالانه به مددجویان تحت حمایت در مناطق محروم راه‌اندازی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه از توزیع 250سبد کالا به ارزش هر سبد مؤمنانه 250 هزار تومان بین مددجویان دهستان پشتکوه خبر داد و یادآور شد:50دستگاه آبگرمکن گازی خریداری‌شده و به مناسبت سالروز سفر رهبری به چهاردانگه ساری بین مددجویان این منطقه توزیع می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه تعدادی بخاری گازی نیز سال گذشته به مردم محروم  و نیازمند این منطقه اهداشده بود بیان کرد: برنامه‌های عام‌المنفعه کمیته امداد استان فردا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ شأن و کرامت نیازمندان اجرایی خواهد شد.

نویسنده: سودابه احمدپور ملکشاه

 

کد خبر 983319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha