جهش تولید در سایه سرمایه گذاری و حمایت محقق می شود

جهانی با تاکید بر ضرورت توجه به توجیه اقتصادی پروژه های سرمایه گذاری، گفت: سرمایه گذاری، حمایت، معافیت و بخشودگی مهم ترین شاخص ها در تحقق جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی جهانی» امروز(24 مهر) درجلسه ویدئو کنفرانس مشترک شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: جهش تولید تنها با سه شاخص سرمایه گذاری، حمایت و معافیت تهسیلات و بخشودگی می تواند، محقق شود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه حدود 90 درصد منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه جاری پرداخت می شود، افزود: برای بهبود شرایط لازم است به توجیه اقتصادی پروژه های سرمایه گذاری توجه جدی شود.

 

وی افزود: اولین شاخص بیمه ای ما این است که پوشش بیمه ای استان در حوزه کارگران ساختمانی پنج هزار نفر است در حالی که نیاز استان 80 هزار نفر است.

 

جهانی بیان کرد: در حوزه قالیبافان چهار هزار پوشش بیمه ای شهری داریم در حالی که نیاز استان 30 هزار نفر است.

 

این مقام مسئول افزود: ضریب وابستگی بین کارگران و شاغلان در استان چهار به یک است که به ازای هر چهار نفر شاغل یک نفر مستمری بگیر و باز نشسته وجود دارد.

 

وی  با بیان اینکه پوشش اشتغال در استان لرستان 86 درصد در حوزه تامین اجتماعی است، ادامه داد: پیشنهاد می شود در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اشتغال کنترل شده و در این عرصه نظارت جدی صورت گیرد و انحرافات اشتغال و سرمایه گذاری کالا بررسی سنجش شود.

 

جهانی ابراز کرد: سال های 97، 98 و 99 سال های با اوج بحران در استان بودند، افزود: غریب سه تا 10 درصد متغیر رشد اشتغال بیمه شدگان را داشته ایم.

 

وی ادامه داد: امسال توسط سازمان تامین اجتماعی 60 میلیون تومان اعتبار در قالب بیمه بیکاری به 14 هزار نفر بیکار در 11 گروه متاثر از بیماری کرونا پرداخت شده است.

 

جهانی افزود: پیشنهاد می شود در شرایط موجود طرح بخششودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان مصوب و ابلاغ شود.

 

وی با بیان اینکه کارفرمایان استان لرستان قریب 800 میلیارد تومان بدهی معوق دارند، اذعان داشت: تقریک یک چهارم این بدهی متعلق به شهرداری های استان است.

 

جهانی اظهار داشت: طرح معافیت بیمه ای برای  20 هزار راننده درون شهری و برون شهری که هنوز پوشش بیمه ای ندارد از موضوع های است که مورد توجه است.

 

وی تصریح کرد: 10 شرکت و کارخانه مهم استان که بیش از 200 نفر کارگر دارند در شرایطی هستند که امکان پرداخت حق بیمه های جاری خود را ندارند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: نیاز است که برای این واحد های تولیدی استان برنامه ریزی جدی انجام شود و برای حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید معافیت های در نظر گرفته شود.

 

جهانی افزود: در بند واو برنامه تبصره پنج برنامه بودجه، تهاتر بدهی ها در حوزه سازمان تامین اجتماعی عملیاتی نشده است و نیاز است.

کد خبر 983523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha