وقف یک سوم مساجد و اماکن مذهبی گلستان پس از پیروزی انقلاب

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: یک سوم مساجد و اماکن مذهبی استان گلستان در طول ۴۱ سال گذشته وقف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز(پنج شنبه ۲۴ مهر) در مراسم گرامیداشت دهه وقف با تسلیت ایام سوگواری آل الله(علیه السلام) اظهار کرد: امروز به مناسبت روز وقف جمعی از اصحاب وقف و کارکنان خدوم اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان به گلزار شهدا آمدند تا با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید پیمان کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: در دوران رژیم منحوس پهلوی خیانت ها و جنایات هایی نسبت به موقوفات صورت گرفت که امام راحل در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی فتوای تاریخی بازگشت موقوفات و عمل به وقف را صادر کردند.

 

وی بیان کرد: در آن زمان با فرمان تاریخی امام راحل بسیاری از افراد متدین این راه نورانی را دنبال کردند و برای ایثارگری در راه انفاق جان و مال سنگ تمام گذاشتند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: شهدا اسناد متقن ایثارگری و ولایتمداری مردم هستند که به امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) لبیک گفتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: در بخش انفاق مالی نیز مردم سنگ تمام گذاشتند و خیران و واقفان در بخش های مختلف مدرسه سازی، بهداشت و درمان و غیره وارد شدند.

 


وی خاطرنشان کرد: امروز ۲۵ درصد معادل یک چهارم بیمارستان ها و درمانگاه های کشور موقوفه هستند، همچنین بیش از ۴۵۰ مرکز آموزش عالی و مدرسه استان گلستان موقوفه هستند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: امروز بیش از یک هزار و ۳۱۰ مسجد، حسینیه، زینبیه و غیره در استان گلستان قرار دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول ۴۱ سال گذشته توسط مردم ولایتمدار و متدین برای رفع مشکلات مردم و توسعه استات گلستان وقف شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد، حسینیه ها و تکایای مختلفی وقف شد اما یک سوم مساجد و اماکن مذهبی گلستان در طول ۴۱ سال گذشته وقف شده است که نشانه بصیرت، آگاهی، ایثارگری و نوع دوستی گلستانی ها است.

 

وی با بیان اینکه وظیفه ما حفاظت، حراست و صیانت از موقوفات است، تأکید کرد: افتخار می کنیم که در دستگاه اهل بیت(علیه السلام) خدمتگزار و نوکر بقاع متبرکه و آستان های مقدس امامزادگان(علیه السلام) هستیم.


حجت الاسلام سلیمانی فرد، وقف را یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابراز داشت: آستان های مقدس امامزادگان(علیه السلام) و بقاع متبرکه و اعتقادات پاک مردم قدرت نرم نظام مقدس اسلامی و تشیع است.

 

 

کد خبر 983530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha