طلب ۱.۵ میلیارد تومانی اوقاف بهشهر از دستگاه های اجرایی

فاضلی از طلب ۱.۵ میلیارد تومانی اوقاف بهشهر از دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از ادرات دولتی بهشهر مستاجر اوقاف هستند؛ این اداره ۱.۵ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی بهشهر مطالبه دارد.

« محمدحسین فاضلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: برخی از ادارات شهرستان بهشهر در اماکن وقفی ساکن هستند و سالیان سال نسبت به ادای دین خود و پرداخت اجارات در موعد مقرر اقدام نکردند و اکنون به عنوان بزرگترین بدهکاران به اوقاف در بهشهر هستند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر 1.5 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی بهشهر مطالبه دارد.

 

وی ادامه داد: وظیفه اصلی اوقاف، حفظ موقوفات گذشته، احیای موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفین، برگزاری مسابقات قرآن و نهادینه کردن امور قرآنی در زندگی و حراست و حفظ بقاع متبرکه و امامزادگان است.

 

فاضلی گفت: وقف کردن اموال باقی گذاشتن نام نیک از خود در دنیاست که امیدواریم این سنت حسنه در جامعه با همکاری اصحاب رسانه به عنوان یکی از یاوران مهم اوقاف، ترویج و تکثیر شود.

 

وی با بیان اینکه 88 نوع نیت واقفین در بهشهر داریم،خاطر نشان کرد: از این تعداد تنها یک مورد به عزاداری برای سیدالشهدا تعلق دارد که 95 درصد موقوفات را شامل می شود و به نوعی 95 درصد موقوفات بهشهر برای عزاداری سیدالشهدا با قید زمان و مکان است.

 

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر، ترویج فرهنگ وقف و اقدام عملی در این راستا پاداش دنیوی و اخروی به همراه دارد که اطلاع رسانی مسئولیت سنگینی است که امیدواریم با کمک و همت خبرنگاران در این بخش تلاش شود.

کد خبر 983564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha