برگزاری ۱۰ عنوان برنامه در دهه وقف شهرستان گلوگاه

رضایی از برگزاری ۱۰ عنوان برنامه در دهه وقف شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با اجرای برنامه های مختلف در نهادینه کردن وقف در جامعه تلاش شود.

« مجید رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در گلوگاه با  گرامیداشت دهه وقف بر ترویج این سنت حسنه تاکید و اظهار کرد : برپایی همایش یاوران وقف، دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان، مراسم غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از بقاع، نواختن زنگ وقف، توزیع سبد کالا در بین نیازمندان، محفل انس با قرآن و... از جمله مهمترین برنامه های این اداره در دهه وقف است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه افزود: اوقاف براساس چارت برنامه سازمانی با آرامش بهاری و خیمه معرفت آغاز و در سال جاری با توجه به شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های مختلف با محوریت امامزادگان در شهادت حضرت فاطمه(س)، ولایت علوی، برنامه های محرم، ایام شهادت حضرت رسول، طرح معرفت، مسابقات قرآن، برنامه های فرهنگی و.. اجرایی شد.

 

وی  یادآور شد : در حال حاضر 329 موقوفه، ، ۸ بقعه و امامزاده  و هزار و 300 رقبه زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه قرار دارد که نهادنیه کردن سنت حسنه وقف در جامعه مهمترین وظیفه ماست.

 

رضایی از برگزاری 10 عنوان برنامه در دهه وقف شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با اجرای برنامه های مختلف در نهادینه کردن وقف در جامعه تلاش شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نهادینه کردن وقف در جامعه موجب کاهش فقر در جامعه می شود که در همین راستا می‌توان با تلاش برای احیای نیات واقفین و افزایش وقف جدید و وقف خاص، برای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اعلام اینکه در سال جاری 8 فقره سند برای موقوفات در شهرستان گلوگاه اخذ شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد 3 سند تک برگی بود که امیدواریم همه ما در همه این مراحل در اجرای امینانه موقوفات تلاش کرده و موفق عمل کنیم.

 

رضایی با تاکید بر نهادینه کردن وقف در جامعه به عنوان ارزشمندترین کارها یادآور شد: رسانه ها بازوان اوقفا در راه تبلیغ و اطلاع رسانی هستند و با توجه به اینکه در دین اسلام به وقف سفارش شده است و باید در نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش شده و با حفظ داشته ها برای توسعه و احیای موقوفات تلاش شود.

کد خبر 983565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha