زندگی پیامبر(ص) از کودکی ایشان در کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» بیان شده است

سرشار گفت: کتاب آنک آن یتیم نظر کرده داستان زندگی حضرت محمد(ص) را از کودکی و رنجهای سخت دوران کودکی که یک کودک در فقدان عزیزان خود می کشد، را بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا سرشار» در مراسم معرفی و خوانش کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» که در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام بزرگوار امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: کتاب آنک آن یتیم نظر کرده در قالب یک داستان زندگی حضرت محمد(ص) را ازکودکی و رنجهای سخت دوران کودکی و سختیهایی که یک کودک در فقدان وجود عزیزان زندگی خود از جمله پدر و مادر سپری می کند را بیان کرده است.

 

نویسنده و مولف کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» ادامه داد: بعد از نگارش و چاپ این کتاب به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدیم و ایشان در خصوص کتاب فرمودند گرچه من روحانی هستم و از ابتدای تحصیل کتابهای دینی و سرگذشت حضرت رسول (ص) را بارها مطالعه کرده ام ولی عمق یتیمی و حزن حضرت را در این کتاب درک کردم.

 

وی ادامه داد: نام کتاب از آیات قرآن کریم گرفته شده است چرا که خداوند برای هر پیامبری یک ویژگی قرار داده است و این ویژگی در وجود حضرت محمد(ص) بگونه ای بوده است که گویا تمام ابزار تربیت و پرورش شخصیت ایشان را در کودکی از ایشان گرفته و خود تربیت وی را به عهده گرفته است.

 

سرشار بیان کرد: انسانها در طول زندگی خود رفتارها و کردار خود را به مرور آموخته اند و و این رفتار ملکه ذهن آنها شده است واین عادات رفتاری جز با هنر  قابل تغییر نیست و هنر نوشتن یکی از این هنرها در تغییر عادات و رفتار انسانها است.

 

وی اظهار داشت: نوشتن در مورد زندگی بزرگان و پیامبران و ائمه اطهار نیز که الگو و نمونه رفتار و کردار انسانی و فضیلتهای الهی هستند کافی است که خواننده را جذب کرده و در او تغییر رفتار ایجاد کند.

 

راوی محبوب قصه ظهر جمعه افزود: خداوند در قرآن نیز برای تحت تاثیر قرار دادن انسانها از قصص بهره برده است و از یوسف به عنوان مثل اعلای تقوا، حضرت ایوب(ع) به عنوان مثل اعلای صبر، حضرت ابراهیم(ع) به عنوان مثل اعلای اخلاص در داستانهای قرآنی یاد کرده است.

 

گفتنی است؛ در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) مراسم معرفی و خوانش کتاب« آنک آن یتیم نظر کرده» در قالب برنامه «سلام بر حبیب» با حضور محمدرضا سرشار نویسنده کتاب، حجت السلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام محمد حسین ایزدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان  همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

 

در ادامه این مراسم زیارت حضرت رسول(ص) از بعید توسط محمد محمدی، قاری مطرح کشوری استان قرائت و نماز ظهر و عصر اقامه شد.

کد خبر 983569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha