مقاومت اجتماعی جای فاصله گذاری اجتماعی را گرفته است/رتبه بالای سفیدشهر در ابتلای خانوادگی به کرونا

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر گفت: شاهد افزایش بروز ابتلای خانوادگی و فامیلی به ویروس کرونا در سطح شهر هستیم که نسبت به سایر مناطق شهرستان آمار بالاتری را گواهی می کند.

«محمدجواد حجتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، موج جدید کرونا در سفیدشهر را خطرناک تر از موج قبلی عنوان کرد و گفت: متأسفانه سطح حساسیت مردم و نوع نگرش آنها به شیوع و انتقال ویروس کرونا به شدت کاهش یافته و شاهد بروز موجی خطرناک از ویروس هستیم.

 

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر، وضعیت سفیدشهر را همچون سایر مناطق کشور قرمز بلکه فراتر از آن عنوان کرد و اظهار داشت: شاهد افزایش بروز ابتلای خانوادگی و فامیلی به ویروس کرونا در سطح شهر هستیم که نسبت به سایر مناطق شهرستان آمار بالاتری را گواهی می کند.

 

حجتی، وجود بیماری های زمینه ای در این شهر را عاملی خطرناک برای سلامت شهروندان دانست و ابراز داشت: حدود ۱۰ درصد از مردم سفیدشهر به دیابت و ۱۳ درصد نیز به فشار خون مبتلا هستند که باعث نگرانی کادر بهداشت و درمان شده و لزوم مراقبت های جدی مقابل کرونا را نشان می دهد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل از کم توجهی و لجبازی برخی از افراد در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور و به تبع آن سفیدشهر خبر داد و گفت: متأسفانه شاهد بروز پدیده ای به نام مقاومت اجتماعی به جای فاصله گذاری اجتماعی هستیم که در آن افراد به صورت آگاهانه و تعمدی نکات و دستورات بهداشتی را رعایت نمی کنند و با عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات، برگزاری تجمعات، شب نشینی های خانوادگی، مسافرت و غیره، سلامت و جان شهروندان را به خطر می اندازند.

 

حجتی در پایان به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی لزوم برخورد حاکمیتی با متخلفانِ بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: جا دارد در جاییکه افراد یا گروه های مختلف به شیوه نامه های بهداشتی بی اعتنایی می کنند، نهادهای حاکمیتی برخورد قاطع نشان دهند چرا که نباید بخاطر عده ای معدود، سلامت اکثریت مردم به مخاطره بیفتد./

کد خبر 983591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha