هیئت‌های مذهبی ایده جدید مذهبی به جامعه منتقل کنند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی باید فکر و ایده جدید مذهبی به جامعه منتقل کنند که این مهم نیازمند انجام کار جهادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی سنندج اظهار کرد: از گذشته تاکنون عزاداری محرم در قالب هیئت‌هایی راه‌اندازی و انجام می‌شد که هر سال مورد استقبال قرار می‌گرفت و فراگیرتر پیش می‌رفت.

 

وی با اشاره به اینکه ماندگاری سیدالشهدا در قلب و اذهان مردم مهمترین مسئله در عزاداری‌های محرم است، افزود: حضور در مجلس عزاداری امام حسین(ع) ذاتی و درونی است و هیئت‌های مذهبی باید با ایجاد فضای مساعد و اثرگذار زمینه‌ساز جذابیت و نگهداری مجالس عزاداری باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید پیام فرهنگی مناسب را به جامعه منتقل کنند و فکر و ایده‌های جدید مذهبی را به جامعه ارائه دهند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اعلام کرد: باید کیفیت عزاداری‌های حسینی توسط هیئات مذهبی مورد توجه باشد و شروع مراسم عزاداری با تمسک به قرآن کریم همراه شود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: انتخاب خطیب و مداح مناسب و باسواد نیز در مراسم عزاداری‌ها مهم است و باید هیئت‌های مذهبی این موارد را مدنظر داشته باشند.

 

وی گفت: بخش مداحی و روضه‌خوانی مراسمات عزاداری بسیار ظریف و حساس است و هیئت‌ها باید در انتخاب مداح جلسات اهل بیت (ع) سلیقه به خرج دهند.

 

در این دیدار رییس شورای هیئات مذهبی کردستان نیز گزارشی از فعالیت‌های هیئات مذهبی شهرستان سنندج در ایام محرم و صفر ارائه داد.

 

کد خبر 983609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha